Yazar "Karaman, Ayhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutum ve özyeterlik inançlarının incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Özar, Damla; Çetinkaya, Murat; Elmas, S. İrem; Karaman, AyhanAmaç: Toplumların gelişiminde, öğretmenler her zaman özel bir yere sahiptir. Yerel değerlerle barışık ve aynı zamanda küreselleşen dünyayla rekabet edebilecek donanıma sahip bireylerin yetiştirilmesinde öğretmenlere çok büyük sorumluluklar düşmektedir. Bu sorumluluklarını yerine getirmesi beklenen öğretmenlerimizin de, dünyanın hızlı değişimine ayak uydurabilmelerini sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olarak yetiştirilmeleri bir gerekliliktir. Öğretmenlerin nitelikli bir şekilde yetişmelerinde şüphesiz ki eğitim fakültelerinde aldıkları eğitimin önemli bir yeri vardır. Öğretmen adaylarının eğitimleri boyunca öğretmenlik mesleği hakkında geliştirecekleri olumlu tutum ve yaklaşımlar, iyi birer öğretmen olmaları yolundaki ilk adımı oluşturacaktır. Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu bir tutumla ve öz-yeterlilikleri yüksek bir şekilde meslek hayatlarına başlayan öğretmen adaylarının, öğrencilerinin hayatlarında önemli bir yer edinecekleri ve gelişimlerine önemli bir katkıda bulunacakları öngörüsünde bulunmak yanlış olmayacaktır. Bu araştırma çalışmasında öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi ve bazı demografik değişkenler (cinsiyet, not ortalaması ve sınıf düzeyi) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması da araştırmanın amaçları arasında yer almıştır.Yayın Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşleri(Maltepe Üniversitesi, 2019) Akçay, Elif; Karaman, AyhanYetişmiş insan gücü, günümüz modern dünyasında ülkelerin en önemli sermayesi haline gelmiştir. Ülkesindeki insan potansiyelini iyi yetiştiren ve doğru yönlendiren toplumlar, hem çağdaş medeniyet seviyesindeki yerlerini alma hem de geleceklerini garantiye alma adına önemli bir hamleyi gerçekleştirmiş olurlar. Yetişmiş insan gücünü var eden ve sürekliliğini sağlayan ise öğretmenlerden başkası değildir. Nitelikli öğretmenlerden yoksun bir eğitim sisteminde, ülkenin ihtiyaç duyduğu yetişmiş insan gücünü tesis etmek neredeyse imkânsızdır. Ülkemizde her yıl binlerce öğretmen adayı, eğitim fakültelerinden mezun olarak meslek hayatlarına başlamaktadır. Birçok dersi başarıyla tamamlayan öğretmen adayları, eğitimlerinin son senesinde okullarda uygulama yapmaya başlamaktadır. Öğretmen adaylarının öğretmen yetiştirme programlarında öğrendikleri teorik bilgilerini bütüncül olarak uygulama şansına sahip oldukları öğretmenlik uygulaması dersinin, nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesinde özel bir anlam ve önemi vardır. Öğretmenlik uygulaması dersi, bir öğretmen adayı için öğretmenliğe atılan ilk adımdır diyebiliriz. Öğretmenlik mesleğine atılan bu ilk adımın yeterince etkili ve kalıcı bir deneyim sunması için, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin belirlenmesi faydalı olacaktır. Bu kapsamda bu araştırma çalışmasında, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik düşüncelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Hem nicel hem de nitel yöntemlerin yer aldığı karma araştırma deseni kullanılan bu çalışmanın hedef evreni, Türk üniversitelerinde öğrenim gören 4. sınıf okul öncesi öğretmen adayları olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini ise, beş farklı üniversitenin eğitim fakültesinin 4. sınıfında okuyan toplam 225 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmadaki nicel veriler, Köse (2014) tarafından 5’li Likert-tipi derecelendirme ölçeği kullanılarak hazırlanmış 30 maddeden oluşan bir anket kullanılarak toplanmıştır. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarının hepsi, ilk dönemdeki Öğretmenlik Uygulaması-1 dersini tamamladıkları için, anket maddelerini cevaplayabilecek deneyimi edinmiştir. Araştırma çalışmasının nitel kısmı, Sinop Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Lisans Programına devam eden 10 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Yüz yüze yapılan görüşmelerde, her bir öğretmen adayına öğretmenlik uygulaması deneyimlerini hedef alan 10 tane açık uçlu soru yöneltilmiştir. Açık uçlu sorular vasıtasıyla, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması deneyimlerinin ve yaşadıkları sorunların daha derinlemesine anlaşılması hedeflenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analiz süreci devam etmektedir. Kongre esnasında katılımcılarla paylaşılacaktır.Yayın Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının fen eğitimi hakkındaki görüşlerinin ve FeTeMM eğitimi hakkındaki farkındalıklarının incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Batan, Derya; Çataltepe, Cansu; Şimşek, Baki Nur; Öztürk, Server; Karaman, AyhanAmaç: Toplumların refah seviyesinin artmasında fen ve teknoloji alanlarının önemli bir katkısı vardır. Bu alanlarda ileri giden ülkeler, özgün ve katma değeri yüksek ürünler ortaya çıkararak hem ekonomik hem de siyasi anlamda daha güçlü hale gelmektedir. Küresel ekonomi şartlarında diğer ülkelerle rekabet edebilmenin en temel şartı ise, fen ve teknoloji alanlarında yetişmiş insan gücüne sahip olmaktır. Gelecekte söz sahibi olmak isteyen ülkelerin, çocuklarına verecekleri eğitim bu anlamda belirleyici bir rol oynayacaktır. Çocukların çevrelerinde gördükleri doğal olaylara yönelik meraklarının, doğru bir şekilde yönlendirilmesi erken yaşlarda alacakları iyi bir fen eğitimiyle mümkün olabilecektir. Ayrıca, Endüstri 4 devriminin getirdiği yeni üretim biçimlerine uyum sağlayabilecek bireylerin, 21. yüzyıl yaşam becerilerine sahip olması bir gereklilik haline gelmiştir. Böyle bir dünyada varlığını güçlü bir şekilde devam ettirmek isteyen ülkelerin, çocuklara verecekleri FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitimi her geçen gün daha büyük bir önem kazanmaktadır. Bu anlamda, çocukların eğitiminde başrolü oynayan öğretmenlerin, fen eğitimi ve FeTeMM eğitimine yönelik düşüncelerinin incelenmesi oldukça önemlidir. Bu araştırma çalışmasında, okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının, fen eğitimi hakkındaki görüşlerinin ve FeTeMM eğitimine yönelik farkındalıklarının incelenmesi amaçlanmıştır.Yayın Okul öncesi öğretmenlerinin aile katılımına yönelik tutum ve düşünceleri(Maltepe Üniversitesi, 2019) Yaldız, Senanur; Karaman, AyhanAmaç:Toplumların sağlam bir gelecek inşa etmesinde, eğitimin oynadığı kilit rol bilinen bir gerçektir. Çocukların iyi bir eğitim almalarında öğretmenlere büyük sorumluluklar düşmekle birlikte, eğitim sürecine ailelerin katılımı da son derece büyük bir öneme sahiptir. Okul öncesi dönemdeki aile katılımı uygulamaları, okulda verilen eğitimin evde aileler tarafından desteklenmesiyle çocukların bilgi ve becerilerinin daha kalıcı olmasına yardımcı olacaktır. Ailelerin eğitim sürecinde yer almasında ve karar alma süreçlerine dahil edilmesinde, öğretmenlerin aile katılımına yönelik tutumları ve yaklaşımları oldukça etkili olmaktadır. Bu araştırma çalışmasında okul öncesi öğretmenlerinin; aile katılımına yönelik tutumlarının, aile katılımıyla ilgili yaptıkları sınıf-içi uygulamaların ve aile katılımında yaşadıkları sorunların belirlenmesi amaçlanmıştır.