Maltepe Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi

DSpace@Maltepe, Maltepe Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor, araştırma verisi gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.




 

Güncel Gönderiler

Araştırmacı
ANGÜN, Serdar
Müdür
Yayın
Çevrimiçi Alışverişte Farklı Toplumların Riskleri Algılamasına Dair Bir Çalışma / A Study on the Perception of Risks by Different Societies in Online Shopping
(T.C.Maltepe Üniversitesi, 2023) Angün, Serdar
Çevrimiçi alışverişte geleneksel mağaza alışverişinde bulunmayan riskler ortaya çıkmaktadır. Kişisel ve finansal bilgilerin korunması, satın alınan ürünün ihtiyacı karşılaması, ürünü yeterince inceleyebilme, geri iade edebilme ve teslimat gibi konular risk olarak algılanabilmektedir. Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) bulunan tüketicilerin algıladıkları riskler ile Türkiye’deki tüketicilerin algıladıkları riskler bu çalışmada karşılaştırılmıştır. İnternet üzerinden tüketicilere ulaştırılan anket vasıtasıyla veriler ABD’de ve Türkiye’deki tüketicilerden toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda iki ülke tüketicileri arasında risk algılarının hangi alanlarda olduğu, farklılığın demografik değişkenleri tespit edilmiştir. Maddi kayıp ortalamalarında Türkiye’deki tüketiciler ABD’deki tüketicilere nazaran daha az oranda maddi kayıp riski algıladıkları görülmüştür. ABD’de bulunan tüketicilerin az bir farkla daha yüksek oranda Türkiye’deki tüketicilere göre kredi kartını güvenli kullandıkları görülmüştür. Türkiye’deki tüketiciler arasında medeni durumun maddi kayıp riskleri bakımından bir farklılık oluşturmadığı sonucu görülürken, ABD’de tüketicilerde ise evli olanların bekâr oranlara göre daha az bir maddi kayıp riski algıladıkları görülmüştür.
Yayın
Özgül fobi tedavisinde EMDR terapisi uygulanması ve etkisinin araştırılması / Research of implementation and its effects of EMDR therapy in specific phobia treatment
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Duydu Altunpala, Ecemhan; Güneri Yöyen, Elif
Çalışmamızın amacı özgül fobi tedavisinde katılımcılara EMDR (Göz Hareketleri ile Duyarsızlaştırma ve Yeniden Yapılandırma) terapisi uygulanması ve etkisinin araştırılmasıdır. Çalışmaya Ankara ve İstanbul illerinde, 18 yaş üzeri ve özgül fobi için DSM-5 ölçütlerini karşılayan, toplamda 30 kişi alınmıştır. Değerlendirme “DSM-5 Özgül Fobi Ölçeği” ile yapılmıştır. Olgulara Durumluk Kaygı Ölçeği, Sürekli Kaygı Ölçeği ve EMDR terapisi uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçları istatistiksel analiz olan SPSS 24 paket programında gerçekleştirilmiştir. Araştırmamızda, katılımcıların nesne veya durum karşısında duyulan kaygı ve korku duygusu ve nesne veya durumdan kaçınma davranışı arasındaki farklılık anlamlı olduğu, katılımcıların hem durumluk hem de sürekli kaygı sıralama ortalamaları arasındaki farklılık anlamlı bulunmuştur. Katılımcıların algıladıkları nesne veya durum karşısında duyulan kaygı ve korku duygusu düzeylerinin cinsiyet değişkenlerine göre kadınlar anlamlı derecede yüksek bulunmuş, katılımcıların algıladıkları nesne veya durum karşısında duyulan kaygı ve korku duygusu düzeyleri ile nesne veya durumdan kaçınma davranışı düzeylerinin medeni durum, çalışma durumu, psikolojik yardım alma durumu arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuç olarak yapılan çalışmada katılımcıların özgül fobi algısını düşürdüğünü ve bu yüzden yapılan uygulamanın özgül fobi algısı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu söylenebilir.
Yayın
Kız teknik ve meslek liselerindeki yöneticilerin, etkili liderlik özelliklerinin araştırılması “Kocaeli ili örneği” / Investigation of effective leadership characteristics of managers in girls' technical and vocational high schools "Kocaeli province example"
(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2012) Ayhan, Özlem; Özgeldi, Mürşide
Bu araştırma; Kız Teknik ve Meslek Liselerinde görev yapan yöneticilerin, öğretmen görüşlerine göre, etkili liderlik özelliklerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kocaeli ilinin 6 ilçesinde bulunan, 8 Kız Teknik ve Meslek Liselerinde görev yapan 218 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma için toplanan veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmada, Kız Teknik ve Meslek Lisesi yöneticilerinin etkili liderlik özelliklerini belirlemek amacıyla; okulda çalışan öğretmenlerin görüşlerine göre; cinsiyet, yaş, branş, eğitim durumu, mesleki kıdem, ve aynı müdürle çalışma süreleri gibi değişkenlerin incelemesi yapılmıştır. Bu araştırmadaki veriler “Okul yöneticilerinin liderlik özellikleri” ölçeği anketi ile toplanmıştır. Öğretmenler okullarında birebir ziyaret edilerek anketler uygulanmış ve gereken yerlerde açıklamalar yapılmıştır. Anket 30 sorudan oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan “Okul yöneticilerinin liderlik özellikleri” ölçeği dört alt faktörden oluşmaktadır. Veriler % (yüzde), t-testi, Anova (Tekyönlü varyans analizi), scheffe testi yapılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda “Okul yöneticilerinin liderlik özellikleri” ölçeğine göre okul yöneticilerinin etkili liderlik yeterlikleri; öğretmenlerin, cinsiyet, yaş, branş, eğitim durumu, mesleki kıdem, ve aynı müdürle çalışma süreleri değişkenine göre anlamlı farklılıklar gözlenmiştir.
Yayın
Evaluation of nurses’ perspectives on the design and use of assistant nurse robots in obstetrics and neonatal care: A mixedmethod study
(BioMed Merkez Ltd., 2025) İnam, Özen; Okay, Samet
Background This study aims to evaluate nurses’ perspectives on the design of nurse assistant robots that can be utilized in obstetrics and neonatal units. The research examines the potential of these robots in enhancing the quality of patient care, reducing workload, and standardizing care processes from the nurses’ perspective. Methods The study was conducted with 52 nurses working in obstetrics and neonatal units of hospitals. Conjoint analysis was used to evaluate preferences for the features of nurse assistant robots while qualitative data were obtained through semi-structured questions. The Artificial Intelligence Anxiety Scale was used to measure nurses’ concerns. Results Quantitative analysis results indicate that nurses prioritize features such as sterilization, data transfer, alarm systems, precision, and autonomous navigation in nurse assistant robots. Qualitative analysis findings reveal positive perceptions regarding the robots’ potential to reduce error rates, enhance patient safety, and alleviate workload. However, concerns about technological dependency, sterilization issues, and potential job displacement were also expressed. Furthermore, technological/systematic issues and lack of communication/empathy were identified as disadvantages of nurse assistant robots. Considering the sensitive nature of obstetrics and neonatal units, it was suggested that these robots should primarily focus on vital sign monitoring and material preparation tasks. The findings from the Artificial Intelligence Anxiety Scale indicate that participants exhibit moderate-to-high levels of general anxiety (87.6). Specifically, the Socio-Technical Blindness and Job Transition subscales scored higher compared to other dimensions (r = -0.35, p < 0.01). Conclusions The findings emphasize that features such as sterilization, data transfer, safety sensors, and user-friendly guidance systems should be prioritized in the design of nurse assistant robots. Moreover, experience and training were found to positively influence technological adaptation. The results provide valuable insights into the design and integration of nurse assistant robots into healthcare services. This study offers both theoretical and practical guidance for the development of nurse assistant robots.