Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutum ve özyeterlik inançlarının incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Toplumların gelişiminde, öğretmenler her zaman özel bir yere sahiptir. Yerel değerlerle barışık ve aynı zamanda küreselleşen dünyayla rekabet edebilecek donanıma sahip bireylerin yetiştirilmesinde öğretmenlere çok büyük sorumluluklar düşmektedir. Bu sorumluluklarını yerine getirmesi beklenen öğretmenlerimizin de, dünyanın hızlı değişimine ayak uydurabilmelerini sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olarak yetiştirilmeleri bir gerekliliktir. Öğretmenlerin nitelikli bir şekilde yetişmelerinde şüphesiz ki eğitim fakültelerinde aldıkları eğitimin önemli bir yeri vardır. Öğretmen adaylarının eğitimleri boyunca öğretmenlik mesleği hakkında geliştirecekleri olumlu tutum ve yaklaşımlar, iyi birer öğretmen olmaları yolundaki ilk adımı oluşturacaktır. Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu bir tutumla ve öz-yeterlilikleri yüksek bir şekilde meslek hayatlarına başlayan öğretmen adaylarının, öğrencilerinin hayatlarında önemli bir yer edinecekleri ve gelişimlerine önemli bir katkıda bulunacakları öngörüsünde bulunmak yanlış olmayacaktır. Bu araştırma çalışmasında öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi ve bazı demografik değişkenler (cinsiyet, not ortalaması ve sınıf düzeyi) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması da araştırmanın amaçları arasında yer almıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Mesleki tutum, Öz-yeterlik inançları, Okul öncesi öğretmen adayları
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özar, D., Çetinkaya, M., Elmas, S. İ. ve Karaman, A. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutum ve özyeterlik inançlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.