Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının fen eğitimi hakkındaki görüşlerinin ve FeTeMM eğitimi hakkındaki farkındalıklarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Toplumların refah seviyesinin artmasında fen ve teknoloji alanlarının önemli bir katkısı vardır. Bu alanlarda ileri giden ülkeler, özgün ve katma değeri yüksek ürünler ortaya çıkararak hem ekonomik hem de siyasi anlamda daha güçlü hale gelmektedir. Küresel ekonomi şartlarında diğer ülkelerle rekabet edebilmenin en temel şartı ise, fen ve teknoloji alanlarında yetişmiş insan gücüne sahip olmaktır. Gelecekte söz sahibi olmak isteyen ülkelerin, çocuklarına verecekleri eğitim bu anlamda belirleyici bir rol oynayacaktır. Çocukların çevrelerinde gördükleri doğal olaylara yönelik meraklarının, doğru bir şekilde yönlendirilmesi erken yaşlarda alacakları iyi bir fen eğitimiyle mümkün olabilecektir. Ayrıca, Endüstri 4 devriminin getirdiği yeni üretim biçimlerine uyum sağlayabilecek bireylerin, 21. yüzyıl yaşam becerilerine sahip olması bir gereklilik haline gelmiştir. Böyle bir dünyada varlığını güçlü bir şekilde devam ettirmek isteyen ülkelerin, çocuklara verecekleri FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitimi her geçen gün daha büyük bir önem kazanmaktadır. Bu anlamda, çocukların eğitiminde başrolü oynayan öğretmenlerin, fen eğitimi ve FeTeMM eğitimine yönelik düşüncelerinin incelenmesi oldukça önemlidir. Bu araştırma çalışmasında, okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının, fen eğitimi hakkındaki görüşlerinin ve FeTeMM eğitimine yönelik farkındalıklarının incelenmesi amaçlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Fen eğitimi, FeTeMM eğitimi, Okul öncesi öğretmenleri, Okul öncesi öğretmen adayları

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Batan, D., Çataltepe, C., Şimşek, B. N., Öztürk, S. ve Karaman, A. (2019). Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının fen eğitimi hakkındaki görüşlerinin ve FeTeMM eğitimi hakkındaki farkındalıklarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.