Duyusal markalamanın marka sadakati üzerindeki rolü

dc.contributor.authorBabür Tosun, Nurhan
dc.contributor.authorElmasoğlu, Kamile
dc.date.accessioned2024-12-26T11:45:03Z
dc.date.available2024-12-26T11:45:03Z
dc.date.issued2015
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada, günümüzde zorlu pazar yapısı altında pek çok işletmenin tüketicilerde marka sadakati oluşumu sağlamak amacıyla uygulamaya başladığı duyusal markalama stratejisinin etkin olup olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilk aşamada, duyusal yolla markalama yaptığı düşünülen markaları saptamak için odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, Coca Coca, Nutella ve Nescafe en başarılı duyusal markalama yapan markalar olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonraki aşamasında ise, Ankara, Gazi ve Hacettepe Üniversitesi öğrencileri arasından bu markaları iyi tanıyan ve kullanan kişilerden seçilmiş katılımcılara, duyusal markalamanın sadakat üzerindeki etkisini saptamaya yönelik anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, duyusal markalamanın marka sadakati üzerinde pozitif yönde bir etkide bulunduğu ortaya çıkarılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it was tried to be examined whether the sensory branding strategy today many businesses began to implement in order to provide the brand loyalty formation on consumers under the structure of the challenging market is effective or not. For this purpose, at the first stage, focus group interview was conducted in order to determine brands that was thought to make branding by sensory way. In the result of the research, Coca, Nutella and Nescafe were determined as brands that made the most successful sensory branding. In the next stage of the research, a survey has been applied to the chosen students of universities of Ankara, Gazi and Hacettepe who know well and using those brands, to be able to detect the effect of sensory branding over loyalty. When the findings were evaluated, it was revealed that the sensory branding has a possitive effect on the brand loyalty.
dc.identifier.citationBabür Tosun, N. ve Elmasoğlu, K. (2015). Duyusal markalamanın marka sadakati üzerindeki rolü, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, T.C. Maltepe Üniversitesi, 2(1), s.91-111.
dc.identifier.endpage111
dc.identifier.issn2149-634X
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage91
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13162
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/iled/issue/18466/194412
dc.identifier.volume2
dc.language.isotr
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMarka
dc.subjectDuyu
dc.subjectMarkalama
dc.subjectDuyusal Markalama
dc.subjectMarka Sadakati
dc.subjectBrand
dc.subjectSensory
dc.subjectBranding
dc.subjectSensory Branding
dc.subjectBrand Loyalty
dc.titleDuyusal markalamanın marka sadakati üzerindeki rolü
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Duyusal markalamanın marka...pdf
Boyut:
436.76 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: