Duyusal markalamanın marka sadakati üzerindeki rolü

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2015

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C.Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmada, günümüzde zorlu pazar yapısı altında pek çok işletmenin tüketicilerde marka sadakati oluşumu sağlamak amacıyla uygulamaya başladığı duyusal markalama stratejisinin etkin olup olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilk aşamada, duyusal yolla markalama yaptığı düşünülen markaları saptamak için odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, Coca Coca, Nutella ve Nescafe en başarılı duyusal markalama yapan markalar olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonraki aşamasında ise, Ankara, Gazi ve Hacettepe Üniversitesi öğrencileri arasından bu markaları iyi tanıyan ve kullanan kişilerden seçilmiş katılımcılara, duyusal markalamanın sadakat üzerindeki etkisini saptamaya yönelik anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, duyusal markalamanın marka sadakati üzerinde pozitif yönde bir etkide bulunduğu ortaya çıkarılmıştır.
In this study, it was tried to be examined whether the sensory branding strategy today many businesses began to implement in order to provide the brand loyalty formation on consumers under the structure of the challenging market is effective or not. For this purpose, at the first stage, focus group interview was conducted in order to determine brands that was thought to make branding by sensory way. In the result of the research, Coca, Nutella and Nescafe were determined as brands that made the most successful sensory branding. In the next stage of the research, a survey has been applied to the chosen students of universities of Ankara, Gazi and Hacettepe who know well and using those brands, to be able to detect the effect of sensory branding over loyalty. When the findings were evaluated, it was revealed that the sensory branding has a possitive effect on the brand loyalty.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Marka, Duyu, Markalama, Duyusal Markalama, Marka Sadakati, Brand, Sensory, Branding, Sensory Branding, Brand Loyalty

Kaynak

Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

2

Sayı

1

Künye

Babür Tosun, N. ve Elmasoğlu, K. (2015). Duyusal markalamanın marka sadakati üzerindeki rolü, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, T.C. Maltepe Üniversitesi, 2(1), s.91-111.