Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutum ve özyeterlik inançlarının incelenmesi

dc.contributor.authorÖzar, Damla
dc.contributor.authorÇetinkaya, Murat
dc.contributor.authorElmas, S. İrem
dc.contributor.authorKaraman, Ayhan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:37:15Z
dc.date.available2024-07-12T21:37:15Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.description.abstractAmaç: Toplumların gelişiminde, öğretmenler her zaman özel bir yere sahiptir. Yerel değerlerle barışık ve aynı zamanda küreselleşen dünyayla rekabet edebilecek donanıma sahip bireylerin yetiştirilmesinde öğretmenlere çok büyük sorumluluklar düşmektedir. Bu sorumluluklarını yerine getirmesi beklenen öğretmenlerimizin de, dünyanın hızlı değişimine ayak uydurabilmelerini sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olarak yetiştirilmeleri bir gerekliliktir. Öğretmenlerin nitelikli bir şekilde yetişmelerinde şüphesiz ki eğitim fakültelerinde aldıkları eğitimin önemli bir yeri vardır. Öğretmen adaylarının eğitimleri boyunca öğretmenlik mesleği hakkında geliştirecekleri olumlu tutum ve yaklaşımlar, iyi birer öğretmen olmaları yolundaki ilk adımı oluşturacaktır. Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu bir tutumla ve öz-yeterlilikleri yüksek bir şekilde meslek hayatlarına başlayan öğretmen adaylarının, öğrencilerinin hayatlarında önemli bir yer edinecekleri ve gelişimlerine önemli bir katkıda bulunacakları öngörüsünde bulunmak yanlış olmayacaktır. Bu araştırma çalışmasında öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi ve bazı demografik değişkenler (cinsiyet, not ortalaması ve sınıf düzeyi) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması da araştırmanın amaçları arasında yer almıştır.en_US
dc.identifier.citationÖzar, D., Çetinkaya, M., Elmas, S. İ. ve Karaman, A. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutum ve özyeterlik inançlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6721
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06124
dc.subjectMesleki tutumen_US
dc.subjectÖz-yeterlik inançlarıen_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmen adaylarıen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutum ve özyeterlik inançlarının incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar