Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutum ve özyeterlik inançlarının incelenmesi
dc.contributor.author | Özar, Damla | |
dc.contributor.author | Çetinkaya, Murat | |
dc.contributor.author | Elmas, S. İrem | |
dc.contributor.author | Karaman, Ayhan | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:37:15Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:37:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Toplumların gelişiminde, öğretmenler her zaman özel bir yere sahiptir. Yerel değerlerle barışık ve aynı zamanda küreselleşen dünyayla rekabet edebilecek donanıma sahip bireylerin yetiştirilmesinde öğretmenlere çok büyük sorumluluklar düşmektedir. Bu sorumluluklarını yerine getirmesi beklenen öğretmenlerimizin de, dünyanın hızlı değişimine ayak uydurabilmelerini sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olarak yetiştirilmeleri bir gerekliliktir. Öğretmenlerin nitelikli bir şekilde yetişmelerinde şüphesiz ki eğitim fakültelerinde aldıkları eğitimin önemli bir yeri vardır. Öğretmen adaylarının eğitimleri boyunca öğretmenlik mesleği hakkında geliştirecekleri olumlu tutum ve yaklaşımlar, iyi birer öğretmen olmaları yolundaki ilk adımı oluşturacaktır. Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu bir tutumla ve öz-yeterlilikleri yüksek bir şekilde meslek hayatlarına başlayan öğretmen adaylarının, öğrencilerinin hayatlarında önemli bir yer edinecekleri ve gelişimlerine önemli bir katkıda bulunacakları öngörüsünde bulunmak yanlış olmayacaktır. Bu araştırma çalışmasında öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi ve bazı demografik değişkenler (cinsiyet, not ortalaması ve sınıf düzeyi) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması da araştırmanın amaçları arasında yer almıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | Özar, D., Çetinkaya, M., Elmas, S. İ. ve Karaman, A. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutum ve özyeterlik inançlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/6721 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06124 | |
dc.subject | Mesleki tutum | en_US |
dc.subject | Öz-yeterlik inançları | en_US |
dc.subject | Okul öncesi öğretmen adayları | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutum ve özyeterlik inançlarının incelenmesi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |