Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Diğer Yayınlar Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Yayın
    Müzik öğretmenliği lisans programında yer alan “eşlik (korepetisyon)” dersinin öğrenci ve öğretmen görü?leri doğrultusunda değerlendirilmesi
    (Marmara Üniversitesi, 2006) Batıbay, Dilek; Aydınoğlu, Ortaç
    Bu ara?tırma müzik öğretmenliği lisans programında yer alan “E?lik (Korrepetisyon)” dersinin öğrenci ve öğretmen görü?leri doğrultusunda; ders ile ilgili çe?itli deği?kenler açısından var olan durumun ortaya konması ve dersin amaç, içerik, i?leyi?, programdaki yeri ve süresi ve diğer derslerle bağlantısı yönleriyle ele alınarak değerlendirilmesi amacıyla yapılmı?tır. Ara?tırmanın evrenini Türkiye’de bulunan tüm eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalları olu?turmaktadır. Örneklem olarak, ele geçenden örnekleme yöntemi doğrultusunda, ula?ılabilen üç eğitim fakültesi ele alınmı?tır. Örneklem içerisinde e?lik dersini almı?, 3., 4. ve 4. sınıf üzerinde halen okumakta olan 105 öğrenci ile, yeni program dahilinde e?lik dersi vermi? olan 6 öğretim elemanı yer almaktadır. Öğretim elemanlarının, bir kısmı ile birebir görü?me yapılarak, bir kısmı ile anket aracılığıyla görü?leri alınmı?, bu görü?ler doğrultusunda olu?turulan öğrenci görü?lerinin alınmasına yönelik anket aracılığı ile de öğrenci görü?leri toplanmı?tır. Ara?tırmadan elde edilen sonuçlara göre e?lik dersi, ideal bir e?lik dersinin amaç, içerik ve i?leyi?ine uygun olarak yürütülememekte ve öğrenciler ideal bir e?lik dersinin hedefleri içerisinde yer alan birçok konuda kendilerini yeterli görmemektedirler.
  • Yayın
    Açılma sürecine ilişkin evre modelleri ve eleştirisi
    (TODAP, 2016) Eroğlu, Doğa
    LGBTİ’lerin (özellikle de eşcinsellerin) açılma süreci çoğu zaman evre kuramları çerçevesinde ele alınmaktadır. Bunlardan en yaygın olanları Cass’in, Troiden’ın ve Coleman’ın modelleridir. Her ne kadar bu modeller ilk ortaya konuldukları dönemin iklimi (80’ler) düşünüldüğünde çığır açıcı olmuş olsalar da bazı açılardan eleştirilere de tabi tutulmuşlardır. Bu eleştiriler çerçevesinde alternatif modeller öne sürülmüş, eşcinsellerin yanı sıra biseksüellerin ve transların açılma süreçlerini dikkate alan modeller de ortaya konulmuştur. Yine de genel olarak “evre” anlayışının dışına pek çıkılmamıştır. Bu sunumda, evre modellerinden söz edilecek ve ardından genel bir eleştirisi yapılacaktır.
  • Yayın
    Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutum ve özyeterlik inançlarının incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Özar, Damla; Çetinkaya, Murat; Elmas, S. İrem; Karaman, Ayhan
    Amaç: Toplumların gelişiminde, öğretmenler her zaman özel bir yere sahiptir. Yerel değerlerle barışık ve aynı zamanda küreselleşen dünyayla rekabet edebilecek donanıma sahip bireylerin yetiştirilmesinde öğretmenlere çok büyük sorumluluklar düşmektedir. Bu sorumluluklarını yerine getirmesi beklenen öğretmenlerimizin de, dünyanın hızlı değişimine ayak uydurabilmelerini sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olarak yetiştirilmeleri bir gerekliliktir. Öğretmenlerin nitelikli bir şekilde yetişmelerinde şüphesiz ki eğitim fakültelerinde aldıkları eğitimin önemli bir yeri vardır. Öğretmen adaylarının eğitimleri boyunca öğretmenlik mesleği hakkında geliştirecekleri olumlu tutum ve yaklaşımlar, iyi birer öğretmen olmaları yolundaki ilk adımı oluşturacaktır. Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu bir tutumla ve öz-yeterlilikleri yüksek bir şekilde meslek hayatlarına başlayan öğretmen adaylarının, öğrencilerinin hayatlarında önemli bir yer edinecekleri ve gelişimlerine önemli bir katkıda bulunacakları öngörüsünde bulunmak yanlış olmayacaktır. Bu araştırma çalışmasında öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi ve bazı demografik değişkenler (cinsiyet, not ortalaması ve sınıf düzeyi) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması da araştırmanın amaçları arasında yer almıştır.