Nefret söylemi ve yeni medya / Hate speech and the new media

dc.contributor.authorVardal, Zeynep Burcu
dc.date.accessioned2024-12-26T12:09:43Z
dc.date.available2024-12-26T12:09:43Z
dc.date.issued2015
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
dc.description.abstractGünümüzde geleneksel medya, çoğu zaman egemen ideolojiyi yansıtırken; yeni medya ise toplumun farklı kesimlerini temsil edebilme niteliğini göstermektedir. Bu bağlamda nefret söyleminin kaynağı medya ya da yeni medya değil; toplumun kendisidir. Toplumdaki egemen ideolojinin geleneksel medya aracılığıyla yeniden üretilmesi ve yaygınlaştırılması yanında yeni medya; teknolojisiyle nefret söyleminin yayılmasına destek olurken, görece demokratik bir görünüme sahip olan kullanıcı içerikli yapısıyla da meşrulaşmasına ve üretici/kullanıcılar tarafından kanıksanmasına neden olur. Bu noktada, yeni medyanın toplumdaki kusurları yaygınlaştıran ve büyülten bir yapısı olduğu da öne sürülebilir. Geleneksel medya içerikleri, çoğunlukla profesyonel meslek mensupları tarafından üretilmekte; medya mensupları da yüzlerce yıllık bir gazetecilik geleneği ile bazı etik kodlar geliştirmiş bulunmaktadır. Yeni medya önemli bir dezavantaj olarak bu tarihsel gelenekten de yoksundur. Yaygın biçimde, egemen ideolojinin halk tarafından benimsenmesini sağlamakla görevli olan medya, günümüzde yerini büyük ölçüde, benimsetmenin yanında içeriği kendi üretebilmek ve paylaşabilmek suretiyle içselleştirmeyi de sağlayan yeni medyaya bırakmıştır. Diğer taraftan yeni medya, uygun şekilde kullanıldığında toplumun nefret söylemleri konusunda bilinçlendirilmesi açısından önemli bir araç olabilecek potansiyeli de bünyesinde barındırmaktadır.
dc.description.abstractToday traditional media mostly reflects the dominant ideology, whereas new media represents the various sections of the society. Thus, the source of hate speech is not the media or the new media, the society itself. The dominant ideology in the society is reproduced and disseminated by the traditional media, while the new media, through its technologies, helps dissemination of the hate speech and due to its relatively democratic structure allowing users to generate their own contents, legitimises the hate speech and gets content generators/users used to it. At this point, one may argue that the new media has got a structure disseminating and magnifying any flaw of a given society. The contents of the traditional media are often generated by professionals who are subject to a journalism tradition hundreds of years old and some ethical codes. New media is deprived of this historical tradition, which is an important disadvantage. Traditional media which indoctrinates the public with the dominant ideology is today replaced, to a large extent, by the new media which does not only ensure the public to adopt the dominant ideology, but also to internalise it because of its nature allowing the user to produce and share the content. On the other hand, when the new media is used properly, it has a substantial potential that can be a major tool to raise the awareness of the general public against the hate speech.
dc.identifier.citationVardal, Z. B. (2015). Nefret söylemi ve yeni medya / Hate speech and the new media, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, T.C. Maltepe Üniversitesi, 2(1), s.132-156.
dc.identifier.endpage156
dc.identifier.issn2149-634X
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage132
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13164
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/iled/issue/18466/194416
dc.identifier.volume2
dc.language.isotr
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYeni Medya
dc.subjectEtik
dc.subjectNefret Söylemi
dc.subjectMedya
dc.subjectNefret Suçu
dc.subjectNew Media
dc.subjectEthics
dc.subjectHate Speech
dc.subjectMedia
dc.subjectHate Crime
dc.titleNefret söylemi ve yeni medya / Hate speech and the new media
dc.title.alternativeHate speech and the new media
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Nefret söylemi ve yeni medya.pdf
Boyut:
476.89 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: