Müzik öğretmenliği lisans programında yer alan “eşlik (korepetisyon)” dersinin öğrenci ve öğretmen görü?leri doğrultusunda değerlendirilmesi

dc.authorid0000-0003-0560-3516en_US
dc.contributor.authorBatıbay, Dilek
dc.contributor.authorAydınoğlu, Ortaç
dc.date.accessioned2024-07-12T22:15:52Z
dc.date.available2024-07-12T22:15:52Z
dc.date.issued2006en_US
dc.departmentN/Aen_US
dc.description.abstractBu ara?tırma müzik öğretmenliği lisans programında yer alan “E?lik (Korrepetisyon)” dersinin öğrenci ve öğretmen görü?leri doğrultusunda; ders ile ilgili çe?itli deği?kenler açısından var olan durumun ortaya konması ve dersin amaç, içerik, i?leyi?, programdaki yeri ve süresi ve diğer derslerle bağlantısı yönleriyle ele alınarak değerlendirilmesi amacıyla yapılmı?tır. Ara?tırmanın evrenini Türkiye’de bulunan tüm eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalları olu?turmaktadır. Örneklem olarak, ele geçenden örnekleme yöntemi doğrultusunda, ula?ılabilen üç eğitim fakültesi ele alınmı?tır. Örneklem içerisinde e?lik dersini almı?, 3., 4. ve 4. sınıf üzerinde halen okumakta olan 105 öğrenci ile, yeni program dahilinde e?lik dersi vermi? olan 6 öğretim elemanı yer almaktadır. Öğretim elemanlarının, bir kısmı ile birebir görü?me yapılarak, bir kısmı ile anket aracılığıyla görü?leri alınmı?, bu görü?ler doğrultusunda olu?turulan öğrenci görü?lerinin alınmasına yönelik anket aracılığı ile de öğrenci görü?leri toplanmı?tır. Ara?tırmadan elde edilen sonuçlara göre e?lik dersi, ideal bir e?lik dersinin amaç, içerik ve i?leyi?ine uygun olarak yürütülememekte ve öğrenciler ideal bir e?lik dersinin hedefleri içerisinde yer alan birçok konuda kendilerini yeterli görmemektedirler.en_US
dc.description.abstractThis research has been prepared for an evaluation of different dynamics involved the accompaniment (correpetition) course at the undergraduate level of Educational Faculties’ Teacher Training programs by using the both the students’ and the instructors’ opinions on how the course should be designed, what its objectives, content and framework should be, the place of accompaniment course in the curriculum and the relationship it has with other subjects. The scope of the research encompasses all educational faculties’ fine art education – music departments in Türkiye. Three sample departments have been selected out of the whole pool of departments due to proximity’s sake. 105 students currently studying in their 3rd, 4th and 5th years and 6 instructors, who had offered accompaniment courses as part of the new curriculum, make up the subjects of the sampling. Interviews were conducted with some of the instructors and the opinions of the rest were taken through questionnaires. Based on the questions of these questionnaires, the opinions of the students were also obtained through questionnaires. Findings of the research have proved that the course was not conducted efficiently according to the standards of aim, content and execution ideal for an accompaniment class. The research has also proved that students don’t have enough confidence about main components a of accompaniment class.en_US
dc.identifier.citationBatıbay, D. ve Aydınoğlu, O. (2006). Müzik öğretmenliği lisans programında yer alan “e?lik (korepetisyon)” dersinin öğrenci ve öğretmen görü?leri doğrultusunda değerlendirilmesi / Student and faculty evaluation on correpetition course in music teacher training programs. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. Marmara Üniversitesi. 24(24), s. 1-26.en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.identifier.issn2147-5202en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/383/2418
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10226
dc.identifier.volume24en_US
dc.institutionauthorAydınoğlu, Ortaçen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT0253en_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMüzik eğitimien_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectE?liken_US
dc.subjectE?lik dersien_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectPianoen_US
dc.subjectCorrepetitionen_US
dc.subjectCorrepetition courseen_US
dc.subjectAccompaniment courseen_US
dc.titleMüzik öğretmenliği lisans programında yer alan “eşlik (korepetisyon)” dersinin öğrenci ve öğretmen görü?leri doğrultusunda değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeStudent and faculty evaluation on correpetition course in music teacher training programsen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar