Yazar "Telli Yamamoto, Gonca" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın BANDWAGON, VEBLEN VE SNOB ETKİSİNİN ÇEVRİMİÇİ LÜKS ÜRÜN SATIN ALMA VE SATMA NİYETİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2021) Telli Yamamoto, Gonca; Aydın, Samet; Gezmişoğlu Şen, DidemDeğişen tüketici davranışları ile birlikte çevrimiçi alışverişin tüketiciler tarafındanyaygın ve hızlı bir şekilde kullanılması ile birlikte çevrimiçi platformlar önemli bir seçenek halini almıştır. Bu çalışmada tüketicilerin Bandwagon, Veblen ve Snob etkisinin çevrimiçi birinci el lüks ürün satın alma niyeti, çevrimiçi ikinci el lüks ürün satın alma niyeti, taklit ürün satın alma niyeti ve 2. El lüks ürün satma niyetleri üzerindeki etkisi üzerinde durulmaktadır. Çevrimiçi anket yöntemiyle 344 tüketiciden toplanan veri PLS-SEM Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi ile incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre; Bandwagon etkisinin çevrimiçi 1. el satın alma niyeti, çevrimiçi 2. el satın alma niyeti, taklit ürün satın alma niyeti ve 2. El satma niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Snob etkisinin çevrimiçi 1. el satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Buna karşın, çevrimiçi 2. el satın alma niyeti, taklit ürün satın alma niyeti ve 2. El satma niyeti üzerinde benzer bir etki görülememiştir. Veblen etkisinin ise çevrimiçi 1. El satın alma niyeti, çevrimiçi 2. el satın alma niyeti ve 2. El satma niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiş olup taklit ürün satın alma niyeti üzerinde benzer bir etkiye rastlanılmamıştır.Yayın Çevrimçi Araştır Mağazadan Satın Al Yönteminin Anlık Satın Alma Davranışına Etkisi: Türkiye`de Sigorta Brokerliğinde Çalışanların İncelenmesi(2021) Telli Yamamoto, Gonca; Gök, AliAmaç – Dünyada son yıllarda popüler olan ve durumsal faktörlere dayanan omnikanal yöntemlerinden biri olan ÇAMSA (Çevrimiçi Araştır Mağazadan Satın Al) yönteminin, tüketicilerin anlık satın alma davranışlarına etkisinin incelenmesidir. Yöntem – Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden “Betimsel Yöntem” kullanılmıştır. Yapılan anketlerden toplanan veriler üzerinde betimsel istatistik analizleri yapılmış ve verilere ait frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, çarpıklık, basıklık gibi betimsel istatistik bulguları sunulmuştur. Daha sonra hipotezlere uygun istatistiksel analiz yöntemleri seçilmiş ve bağımlı değişkenlerle bağımsız değişkenler arasındaki ilişki ve farklar ortaya konulmuştur. Bulgular – Analizler sonrası ÇAMSA ölçeğinin anlık satın alma davranışı üzerindeki etkisinin istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür. Ancak aracı değişken rolündeki durumsal faktörler değişkeninin anlık satın alma davranışı üzerindeki etkisinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. Bu bağlamda durumsal faktörler değişkeninin ÇAMSA ölçeği ve anlık satın alma davranışı üzerinde tam bir aracı rolüne sahip olduğu söylenebilir. Tartışma – Omnikanal yöntemlerinden ÇAMSA`nın anlık satın alma davranışlarına etkisi düşünülmüş ancak durumsal faktörlerin anlık satın alma davranışını ciddi bir şekilde etkilediği görülmüştür. Tüketici anlık satın alma davranışı ile ilgili çalışmalar incelendiğinde ÇAMSA`nın satın alma davranışına etkisinin ilk defa çalışıldığı görülmektedir. Bununla birlikte sanal mağaza atmosferinin veya fiziksel mağaza atmosferinin anlık satın alma davranışına etkisi çalışılmıştır. Araştırma bu çalışmaya özgü yapılan analizler doğrultusunda detaylandırılmaktadır.Yayın Consumers' smartphone preferences in Turkey during the COVID-19 pandemic(Inderscience Enterprises Ltd, 2022) Telli Yamamoto, Gonca; Aydın, Samet; Duzgun, Fehim; Telli, EdaWith its high population and high rate of young population, Turkey has an important potential in the field of consumer electronics. During the COVID-19 pandemic period, individuals' purchasing power decreased due to economic contractions in every country and individuals showed a more frugal attitude. This study aims to evaluate the Turkish smartphone market and understand the consumer preferences toward smartphones during the pandemic. For this purpose, a conjoint analysis was conducted by obtaining data from 452 respondents who were asked to evaluate products according to their brand, price, second-hand value, camera quality, and storage capacity. As a result of the analysis, it was revealed that the brand, price, and camera features had the highest utility scores reflecting the preferences of the Turkish consumers. Moreover, Chinese and Turkish brands were found to still hold a disadvantageous position in consumer perceptions having negative utility scores.Yayın Dijital dünyada analog kalmamak için insan kaynaklarının dönüşümü(Maltepe Üniversitesi, 2019) Telli Yamamoto, Gonca; Zümrüt, Neylan; Altun, Deniz15. yüzyılda sömürgecilik ve merkantilizm ile başlayıp sanayi, iletişim ve bilgi devrimleri ile yayılan küreselleşme, dünyayı adeta küçültmüş, fırsatları ve riskleri ortaklaştırmıştır. 21.yüzyılda küreselleşme ile; ürünler, beyinler, sermaye, enerji, bilgi ve daha birçok varlık, sayısız piyasada değerlenir ve hızla alınıp satılır hale gelmiştir. Fırsatların ve risklerin tüm dünyaya yayılması yeni oyuncuları sahaya çıkarmış, giderek kızışan küresel rekabet ile Endüstri 4.0’ın getirdikleri birleşince işletmeler “yeni dünyaya adapte olmak için dönüşmek” ya da “yok olmak” seçenekleri ile karşı karşıya kalmıştır. Dijitalleşme; düşünme biçimlerini, tasarım, üretim ve satış süreçlerini, tüketim alışkanlarını ve daha birçok yönden yaşamımızı değiştirmektedir. Gündelik yaşam ve iş dünyası bu şekilde değişirken bütün bunların merkezinde olan insan da bu dalgadan payını almaktadır. Mal ve hizmetlerin üretiminde insan gücüne ihtiyaç neredeyse kalmamış, bunun yerine insandan, otomasyona geçirilmiş süreçlerin koordinasyonu beklenir hale gelmiştir. Büyük veriyi toplamak, analiz etmek ve bundan sonuçlar çıkarmak bilgisayarların işi olur ve asimetrik enformasyon azalırken, bu sonuçları geleceğe yön vermek için kullanan insan fark yaratabilmektedir. Sermaye vatansız hale geldikçe finans dünyası, bu sermayeyi inovasyona yönelten ve en verimli şekilde değerlendiren uzmanları aramaktadır. Ekonomik bir aktör olarak insanın rolü değişirken ondan beklenen bilgi, beceri ve yetkinlik seti de bu eksende yeniden belirlenmektedir. Bu çalışmada gerek çalışanlarda gerekse liderlerde şimdiye kadar aranan bilgi, beceri ve yetkinlikler üzerine kurulmuş İnsan Kaynakları stratejisinin ve uygulamalarının, içinde bulunduğumuz Dördüncü Sanayi Devrimi çerçevesinde güncellenme pratikleri incelenecektir.Yayın E-tourism and the case of Kuşadası(Maltepe Üniversitesi, 2018) Gönen, İbrahim; Telli Yamamoto, GoncaWith globalization, the dimensions of trade in the national and international fields have expanded considerably. It has become a necessity to be involved in the developing virtual world and to use communication technologies effectively efficiently in this environment for all sectors. Therefore, the technological infrastructure used in e-commerce has become a structure which can differ in terms of the way in which system tools are used and their functions. Recently, e-commerce and mobile marketing are now widely used in the tourism sector. Kuşadası is one of the very important touristic centers in Turkey. We would like to make a detection for Kuşadası on this study. E-commerce, mobile marketing, e-tourism and mobile tourism concepts are mentioned and the case of Kuşadası is used in the context of using e-commerce applications in tourism promotion.Yayın Girişimci Yenilikçi Üniversite(2020) Telli Yamamoto, GoncaBu çalışmada girişimci ve yenilikçi üniversite kavram ve uygulamaları ele alınmakta girişimci ve yenilikçi üniversiteyeyol açan koşullar ve gelişmeler üzerinde durulmaktadır. Çünkü üniversiteler toplumsal kalkınma açısından da büyüksorumluluk taşımaktadır. Devlet, sektör ve üniversite; işbirlikleri sağlama ve sorunlara çözüm getirme amacıylayenilikçi ve girişimci üniversite yapısı arayışına girmişlerdir. Bu durum gelişmiş ve hatta sanayileşmiş toplumlarda dahahızlı görülmüştür. Bu çalışmada girişimci ve yenilikçi üniversite kavram ve yapısı betimsel olarak mütalaa edilmektedir.Makalede gelişmiş batılı ülkelerdeki girişimci üniversite modelleri üzerinde durulmuş, girişimcilik, yaratıcılık veyenilikçi üniversite kavramlarına değinilmiştir. Bu gelişmelerin ışığında girişimci üniversite kavramı ve girişimciüniversite modelinin temelleri konuları tartışılmıştır. Ayrıca temel konu girişimci üniversite olunca girişimci, üniversiteve ekonomik kalkınma kavramları çoğunlukla birlikte değerlendirildiğinden 2000’li yıllar sonrasındaki ekonomikkalkınma girişimcilik ve üniversite konulu bazı çalışmalar irdelenmiştir. AB ve ABD’deki farklılıklar kısmen ele alınmışkısaca araştırma ve patent konusunda üniversitelerin önemi üzerinde durulmuştur. Sonuçta ise girişimci ve yenilikçibir üniversite olmak için gerekli unsurlar olan girişimcilik kültürünü geliştirme yönlü çabalar ve buna ilişkin üniversiteyöneticilerinin destekleri olması gerekliliği ifade edilmiştir. Girişimci üniversite konusunda uygulamaların birden çokve farklı düzeylerde gerçekleşebildiği vurgulanmıştır. Girişimci üniversite uygulamalarına yönelik olarak akademisyen,öğrenci, çalışan ve araştırmacılarının girişimcilik, yenilik veya yaratıcılık anlamında gelişimini sağlayabilir.Yayın Sales effect of product positioning on average sales price level in Turkey smartphone market(Maltepe Üniversitesi, 2018) Düzgün, Fehim; Telli Yamamoto, GoncaProduct positioning is an important part of a marketing plan. Positioning is also one of the critical elements for brand awareness and perception. Brands should make right product positioning for an effective product launch to the market. Although it is said that many corporate companies should consider positioning strategically, brands position their products based on either intuitive approach or competitors' actions most of the time. There is a need of scientific analysis of market status for right product positioning. Consumer needs and demands should be considered while product positioning. Non-popular products also can reach successful sales performance and become popular with fulfilling consumer demands with the correct positioning. In this study, we have examined the sales performance of a smartphone product that positioned empty ASP (Average Sales Price) level. Aim of this study is to check the consumer demands on ASP level with positioning new product on that price segment.