E-tourism and the case of Kuşadası
Küçük Resim Yok
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
With globalization, the dimensions of trade in the national and international fields have expanded considerably. It has become a necessity to be involved in the developing virtual world and to use communication technologies effectively efficiently in this environment for all sectors. Therefore, the technological infrastructure used in e-commerce has become a structure which can differ in terms of the way in which system tools are used and their functions. Recently, e-commerce and mobile marketing are now widely used in the tourism sector. Kuşadası is one of the very important touristic centers in Turkey. We would like to make a detection for Kuşadası on this study. E-commerce, mobile marketing, e-tourism and mobile tourism concepts are mentioned and the case of Kuşadası is used in the context of using e-commerce applications in tourism promotion.
Küreselleşmeyle birlikte , ulusal ve uluslararası alanda ticaretin boyutları oldukça genişlemiştir. Artık gelişen sanal dünyada yer almak ve iletişim teknolojilerini bu mecrada etkin ve verimli kullanabilmek zorunluluk haline gelmiştir. Dolayısıyla e-ticaret kullanılan teknolojik alt yapı, sistem araçlarının kullanılma şekli ve işlevleri yönünden farklılıklar gösterebilen bir yapıya dönüşmüştür. Bununla birlikte temelde pazarlama faaliyetlerini kapsayan e-ticaret ve mobil pazarlama her sektörde kullanılmaya başlamıştır. Dijital teknolojilerin turizmde kullanılması ile de e-turizm ve mobil turizm kavramları gündeme gelmiştir. Bu çalışmada e-ticaret, mobil pazarlama, e-turizm ve mobil turizm kavramlarından bahsedilmiş olup, e-ticaret uygulamalarının, turizm tanıtmasında kullanılması bağlamında Kuşadası örneğine yer verilmiştir.
Küreselleşmeyle birlikte , ulusal ve uluslararası alanda ticaretin boyutları oldukça genişlemiştir. Artık gelişen sanal dünyada yer almak ve iletişim teknolojilerini bu mecrada etkin ve verimli kullanabilmek zorunluluk haline gelmiştir. Dolayısıyla e-ticaret kullanılan teknolojik alt yapı, sistem araçlarının kullanılma şekli ve işlevleri yönünden farklılıklar gösterebilen bir yapıya dönüşmüştür. Bununla birlikte temelde pazarlama faaliyetlerini kapsayan e-ticaret ve mobil pazarlama her sektörde kullanılmaya başlamıştır. Dijital teknolojilerin turizmde kullanılması ile de e-turizm ve mobil turizm kavramları gündeme gelmiştir. Bu çalışmada e-ticaret, mobil pazarlama, e-turizm ve mobil turizm kavramlarından bahsedilmiş olup, e-ticaret uygulamalarının, turizm tanıtmasında kullanılması bağlamında Kuşadası örneğine yer verilmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
E-commerce, Mobile marketing, E-tourism, Mobile tourism, Promotion, Tourism promotion, E-ticaret, Mobil pazarlama, E-turizm, Mobil turizm, Tanıtma, Turizm tanıtması
Kaynak
International Congress on Business and Marketing
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Gönen, İ. ve Telli Yamamoto, G. (2018). E-tourism and the case of Kuşadası / E-turizm ve Kuşadası örneği. International Congress on Business and Marketing. s. 212-228.