BANDWAGON, VEBLEN VE SNOB ETKİSİNİN ÇEVRİMİÇİ LÜKS ÜRÜN SATIN ALMA VE SATMA NİYETİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Değişen tüketici davranışları ile birlikte çevrimiçi alışverişin tüketiciler tarafındanyaygın ve hızlı bir şekilde kullanılması ile birlikte çevrimiçi platformlar önemli bir seçenek halini almıştır. Bu çalışmada tüketicilerin Bandwagon, Veblen ve Snob etkisinin çevrimiçi birinci el lüks ürün satın alma niyeti, çevrimiçi ikinci el lüks ürün satın alma niyeti, taklit ürün satın alma niyeti ve 2. El lüks ürün satma niyetleri üzerindeki etkisi üzerinde durulmaktadır. Çevrimiçi anket yöntemiyle 344 tüketiciden toplanan veri PLS-SEM Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi ile incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre; Bandwagon etkisinin çevrimiçi 1. el satın alma niyeti, çevrimiçi 2. el satın alma niyeti, taklit ürün satın alma niyeti ve 2. El satma niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Snob etkisinin çevrimiçi 1. el satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Buna karşın, çevrimiçi 2. el satın alma niyeti, taklit ürün satın alma niyeti ve 2. El satma niyeti üzerinde benzer bir etki görülememiştir. Veblen etkisinin ise çevrimiçi 1. El satın alma niyeti, çevrimiçi 2. el satın alma niyeti ve 2. El satma niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiş olup taklit ürün satın alma niyeti üzerinde benzer bir etkiye rastlanılmamıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
30
Sayı
3