A fuzzy multi criteria decision making model approach for ranking automobile dealership selection criteria

dc.authorid0000-0002-3263-7167en_US
dc.contributor.authorApak, Sinan
dc.contributor.authorGöğüş, Çağla Gizem
dc.contributor.authorApak, Sinan
dc.date.accessioned2024-07-12T20:58:56Z
dc.date.available2024-07-12T20:58:56Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümüen_US
dc.description.abstractThis article aims to sort important key factors in the selection of automobile dealers that make sense for automobile dealers to understand what consumer aspects. Consumer preferences on dealer’s attributes that make consumer decision-making which easier will be identified by applying a fuzzy multi criteria decision making model. At the evaluation procedure, the F-AHP was applied to determine the relative weights of evaluation criteria. Managers should be able to strive for alignment within corporate branding by tracking the character of the supply-chain relationship and monitoring for discrepancies between corporate and dealer perspectives. The results will subject to the propositions being tested, make an important contribution in terms of confirming the impact of strategic collaboration, brand and dealer image, and distribution channels.en_US
dc.description.abstractBu makale, tüketicilerin otomobil satıcılarının seçiminde önemli faktörlerin sıralamasının nasıl olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır böylece otomobil bayileri tüketicilerin ne beklediğini görecektir. Tüketiciler karar vermeyi kolaylaştıran satıcının niteliklerine ilişkin tüketici tercihleri bulanık çok kriterli karar verme modeli ile belirlenmektedir. Değerlendirme sürecinde, kriterlerinin göreceli ağırlıklarının belirlenmesi için F-AHP uygulanmıştır. Yöneticiler, tedarik zinciri ilişkisinin karakterini kurumsal ve satıcı perspektifleri arasındaki tutarsızlıkları izleyerek kurumsal markalaşma içinde uyum sağlamaya çalışmaktadır. Sonuç olarak, test edilecek önermelere tabi olarak stratejik işbirliğinin, marka ve bayi imajının ve dağıtım kanallarının etkisinin teyit edilmesi açısından önemli katkıda bulunacaktır.en_US
dc.identifier.citationApak, S. ve Göğüş, Ç. G. (2017). A fuzzy multi criteria decision making model approach for ranking automobile dealership selection criteria / Otomobil bayii seçim kriterlerini sıralamak için bulanık çok kriterli karar verme modeli yaklaşımı. Researcher: Social Science Studies, Sobiad. 5(4), s. 730-746.en_US
dc.identifier.endpage746en_US
dc.identifier.issn2148-2691
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage730en_US
dc.identifier.urihttps://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-detay&Alan=sosyal&Id=AXBSPKfQyZgeuuwfV-xA
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/3246
dc.identifier.volume5en_US
dc.institutionauthorApak, Sinan
dc.language.isoenen_US
dc.publisherSobiaden_US
dc.relation.ispartofResearcher: Social Science Studiesen_US
dc.relation.isversionof10.18301/rss.422en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY03345
dc.subjectDealer selectionen_US
dc.subjectDistributionen_US
dc.subjectFuzzy-AHPen_US
dc.subjectMarketing preferencesen_US
dc.subjectMulti criteria decision makingen_US
dc.subjectBayi seçimien_US
dc.subjectDağıtımen_US
dc.subjectBulanık –AHPen_US
dc.subjectPazar tercihlerien_US
dc.subjectÇok kriterli karar vermeen_US
dc.titleA fuzzy multi criteria decision making model approach for ranking automobile dealership selection criteriaen_US
dc.title.alternativeOtomobil bayii seçim kriterlerini sıralamak için bulanık çok kriterli karar verme modeli yaklaşımıen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar