A fuzzy multi criteria decision making model approach for ranking automobile dealership selection criteria
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Sobiad
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This article aims to sort important key factors in the selection of automobile dealers that make sense for automobile dealers to understand what consumer aspects. Consumer preferences on dealer’s attributes that make consumer decision-making which easier will be identified by applying a fuzzy multi criteria decision making model. At the evaluation procedure, the F-AHP was applied to determine the relative weights of evaluation criteria. Managers should be able to strive for alignment within corporate branding by tracking the character of the supply-chain relationship and monitoring for discrepancies between corporate and dealer perspectives. The results will subject to the propositions being tested, make an important contribution in terms of confirming the impact of strategic collaboration, brand and dealer image, and distribution channels.
Bu makale, tüketicilerin otomobil satıcılarının seçiminde önemli faktörlerin sıralamasının nasıl olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır böylece otomobil bayileri tüketicilerin ne beklediğini görecektir. Tüketiciler karar vermeyi kolaylaştıran satıcının niteliklerine ilişkin tüketici tercihleri bulanık çok kriterli karar verme modeli ile belirlenmektedir. Değerlendirme sürecinde, kriterlerinin göreceli ağırlıklarının belirlenmesi için F-AHP uygulanmıştır. Yöneticiler, tedarik zinciri ilişkisinin karakterini kurumsal ve satıcı perspektifleri arasındaki tutarsızlıkları izleyerek kurumsal markalaşma içinde uyum sağlamaya çalışmaktadır. Sonuç olarak, test edilecek önermelere tabi olarak stratejik işbirliğinin, marka ve bayi imajının ve dağıtım kanallarının etkisinin teyit edilmesi açısından önemli katkıda bulunacaktır.
Bu makale, tüketicilerin otomobil satıcılarının seçiminde önemli faktörlerin sıralamasının nasıl olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır böylece otomobil bayileri tüketicilerin ne beklediğini görecektir. Tüketiciler karar vermeyi kolaylaştıran satıcının niteliklerine ilişkin tüketici tercihleri bulanık çok kriterli karar verme modeli ile belirlenmektedir. Değerlendirme sürecinde, kriterlerinin göreceli ağırlıklarının belirlenmesi için F-AHP uygulanmıştır. Yöneticiler, tedarik zinciri ilişkisinin karakterini kurumsal ve satıcı perspektifleri arasındaki tutarsızlıkları izleyerek kurumsal markalaşma içinde uyum sağlamaya çalışmaktadır. Sonuç olarak, test edilecek önermelere tabi olarak stratejik işbirliğinin, marka ve bayi imajının ve dağıtım kanallarının etkisinin teyit edilmesi açısından önemli katkıda bulunacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Dealer selection, Distribution, Fuzzy-AHP, Marketing preferences, Multi criteria decision making, Bayi seçimi, Dağıtım, Bulanık –AHP, Pazar tercihleri, Çok kriterli karar verme
Kaynak
Researcher: Social Science Studies
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
5
Sayı
4
Künye
Apak, S. ve Göğüş, Ç. G. (2017). A fuzzy multi criteria decision making model approach for ranking automobile dealership selection criteria / Otomobil bayii seçim kriterlerini sıralamak için bulanık çok kriterli karar verme modeli yaklaşımı. Researcher: Social Science Studies, Sobiad. 5(4), s. 730-746.