Sosyal hizmet süpervizyonu ve Türkiye için öneriler

dc.authorid0000-0002-3116-8805en_US
dc.contributor.authorŞahin Taşğın, Neşe
dc.date.accessioned2024-07-12T20:56:55Z
dc.date.available2024-07-12T20:56:55Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesien_US
dc.description.abstractSüpervizyon, meslekleşme sürecinin başlangıcından bu yana sosyal hizmetin ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilmektedir. Sosyal hizmetin geliştiği ülkelerin çoğunda, üniversitelerin sosyal hizmet bölümlerinde, sosyal hizmet sunulan kurumlarda (kamu ya da özel) ve meslek örgütlerinde süpervizyona ilişkin standartlar bulunmaktadır. Türkiye’de ise, süpervizyon sosyal hizmet lisans ve lisansüstü eğitimi süreçleri dışında gündeme gelmemiştir. Ülkemizde, sosyal hizmet uzmanlarının süpervizyon ihtiyacı ve sosyal hizmet bölümlerinin sayısının artması nedeniyle, hem sosyal hizmet uzmanları hem de öğrencilere yönelik süpervizyon konusunda bilgi üretmeye ve araştırma yapmaya ihtiyaç bulunmaktadır. Bu ihtiyaçtan hareketle makalede, ilk olarak, sosyal hizmet süpervizyonunun tanımı, tarihsel gelişimi, yaklaşımlar ve güncel tartışmalar özetlenmiştir. Ardından da Türkiye’de süpervizyon sisteminin geliştirilmesi için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractSupervision has been recognized as an integral part of social work since the beginning of the professionalization process. In most countries where social work has developed, there are standards for supervision in the social work departments of universities, in social services agencies (public or private) and professional organizations. In Turkey, supervision has not been on the agenda except for the graduate and undergraduate social work education processes. In Turkey -due to the need for supervision for social workers and the increasing number of new social work departments- there is a need to produce knowledge and conduct researches on supervision for both social workers and students. In this article, firstly the definition, historical development, different approaches and current debates of social work supervision are summarized. Then some suggestions are offered to improve the supervision system in Turkey.en_US
dc.identifier.citationŞahin Taşğın, N. (2019). Sosyal hizmet süpervizyonu ve Türkiye için öneriler / Supervision in social work and suggestions for Turkey. Toplum ve Sosyal Hizmet. Hacettepe Üniversitesi. 30(3), s. 1005-1032.en_US
dc.identifier.doi10.33417/tsh.622595
dc.identifier.endpage1032en_US
dc.identifier.issn2602-280X
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1005en_US
dc.identifier.trdizinid311821en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/tsh/issue/48868/622595
dc.identifier.urihttps://doi.prg/10.33417/tsh.622595
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/3038
dc.identifier.volume30en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.institutionauthorTaşğın Şahin, Neşe
dc.language.isotren_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofToplum ve Sosyal Hizmeten_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY03596
dc.subjectSosyal hizmeten_US
dc.subjectSosyal hizmet süpervizyonuen_US
dc.subjectSosyal hizmet uygulamasıen_US
dc.subjectAlan eğitimien_US
dc.subjectSüpervizören_US
dc.subjectSüpervizyon alanen_US
dc.subjectSocial worken_US
dc.subjectSupervision in social worken_US
dc.subjectSocial work practiceen_US
dc.subjectField educationen_US
dc.subjectSupervisoren_US
dc.subjectSuperviseeen_US
dc.titleSosyal hizmet süpervizyonu ve Türkiye için önerileren_US
dc.title.alternativeSupervision in social work and suggestions for Turkeyen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar