Study and analysis of virtual reality for design and digital sculpture / Tasarım ve dijital heykelcilik için sanal gerçeklik üzerine bir çalışma

dc.contributor.authorFelippe, Kauê
dc.contributor.authorSiqueira, Lopes de
dc.date.accessioned2024-07-12T20:59:34Z
dc.date.available2024-07-12T20:59:34Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesien_US
dc.description.abstractWith the emergence of virtual reality in the market, especially in the area of games and audiovisual, there is a great interest of the public in knowing and experiencing this technology. Virtual reality is not a new subject, but only after a few years, it was possible to use an HMD (head-mounted display) without causing great discomfort, even in short periods of use, and it has also become visually more interesting. In any case, there is still much to be developed for virtual reality to be even more popular. A good virtual reality application depends not only on the visual simulation (GRAU, 2007), but also on the response of other senses, mainly the touch due to interaction with objects of the scenario, that is, even if we reduce the visual problems to the maximum, still we will have to pay attention to how the user will interact physically with this world, either through controls, hands or objects with spatial recognition. This article presents how some programs developed for virtual reality (VR) work, analyzing the engagement and usability, and what are the advantages and disadvantages, in the view of the user, to use this platform in the professional environment observing the interface and mechanics of the software Google Blocks and Oculus Medium, pointing out in which aspects the three-dimensional applications of traditional computer interface use (keyboard, mouse and monitor) are distinct from their use in RV. en_US
dc.description.abstractSanal gerçekliğin piyasaya hızlıca girmesi özellikle oyunlar, görsel ve işitsel alanlarda halkın bu teknolojiyi öğrenmek ve deneyimlemeye teşvik etti. Sanal gerçeklik yeni bir konu değil ancak çıkışından birkaç sene sonra HMD (Kafa-Takılmalı Ekran)’ları kısa periyodlarda bile büyük bir rahatsızlık vermeden ve görsel olarak rahatsız etmeden kullanabilmek mümkün olabildi. Her ihtimalde, sanal gerçekliğin popüler olması için yapılacak daha çok iş var. İyi bir sanal gerçeklik uygulaması sadece görsel simülasyona (GRAU, 2007) değil, aynı zamanda diğer duyuların tepkisine, ana olarak da dokunma hissinin senaryodaki objeler ile etkileşimine dayanır, yani görsel problemleri maksimuma indirsek bile, yine de kullanıcının bu dünyayla fiziksel olarak nasıl etkileşime gireceğine dikkat etmeliyiz, ya kontroller, eller ya da mekansal tanıma sahip nesneler. Bu makalede şunları içerir; sanal gerçeklik (VR) uygulamaları nasıl geliştirilir, etkileşimlerin ve kullanılabilirliğin analizi, kullanıcının gözünde Google Blocks ve Oculus Medium kullanmanın avantajları ve dezavantajları, bunlar da 3 boyutlu uygulamaların geleneksel bilgisayar arayüzünden farklılıklarını ortaya koyar.en_US
dc.identifier.citationFelippe, K. ve Siqueira, L. D. (2019). Study and analysis of virtual reality for design and digital sculpture / Tasarım ve dijital heykelcilik için sanal gerçeklik üzerine bir çalışma. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/3306
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY08500
dc.subjectVirtual Realityen_US
dc.subjectdigital sculptingen_US
dc.subjectInterfaceen_US
dc.subjectInteractionen_US
dc.subjectSanal gerçekliken_US
dc.subjectDijital Heykelciliken_US
dc.subjectArayüzen_US
dc.subjectEtkileşimen_US
dc.titleStudy and analysis of virtual reality for design and digital sculpture / Tasarım ve dijital heykelcilik için sanal gerçeklik üzerine bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeTasarım ve dijital heykelcilik için sanal gerçeklik üzerine bir çalışmaen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Study and analysis of virtual reality for design and digital sculpture / Tasarım ve dijital heykelcilik için sanal gerçeklik üzerine bir çalışma
Boyut:
97.96 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text