Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşleri

dc.contributor.authorAkçay, Elif
dc.contributor.authorKaraman, Ayhan
dc.date.accessioned2024-07-12T20:35:52Z
dc.date.available2024-07-12T20:35:52Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractYetişmiş insan gücü, günümüz modern dünyasında ülkelerin en önemli sermayesi haline gelmiştir. Ülkesindeki insan potansiyelini iyi yetiştiren ve doğru yönlendiren toplumlar, hem çağdaş medeniyet seviyesindeki yerlerini alma hem de geleceklerini garantiye alma adına önemli bir hamleyi gerçekleştirmiş olurlar. Yetişmiş insan gücünü var eden ve sürekliliğini sağlayan ise öğretmenlerden başkası değildir. Nitelikli öğretmenlerden yoksun bir eğitim sisteminde, ülkenin ihtiyaç duyduğu yetişmiş insan gücünü tesis etmek neredeyse imkânsızdır. Ülkemizde her yıl binlerce öğretmen adayı, eğitim fakültelerinden mezun olarak meslek hayatlarına başlamaktadır. Birçok dersi başarıyla tamamlayan öğretmen adayları, eğitimlerinin son senesinde okullarda uygulama yapmaya başlamaktadır. Öğretmen adaylarının öğretmen yetiştirme programlarında öğrendikleri teorik bilgilerini bütüncül olarak uygulama şansına sahip oldukları öğretmenlik uygulaması dersinin, nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesinde özel bir anlam ve önemi vardır. Öğretmenlik uygulaması dersi, bir öğretmen adayı için öğretmenliğe atılan ilk adımdır diyebiliriz. Öğretmenlik mesleğine atılan bu ilk adımın yeterince etkili ve kalıcı bir deneyim sunması için, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin belirlenmesi faydalı olacaktır. Bu kapsamda bu araştırma çalışmasında, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik düşüncelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Hem nicel hem de nitel yöntemlerin yer aldığı karma araştırma deseni kullanılan bu çalışmanın hedef evreni, Türk üniversitelerinde öğrenim gören 4. sınıf okul öncesi öğretmen adayları olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini ise, beş farklı üniversitenin eğitim fakültesinin 4. sınıfında okuyan toplam 225 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmadaki nicel veriler, Köse (2014) tarafından 5’li Likert-tipi derecelendirme ölçeği kullanılarak hazırlanmış 30 maddeden oluşan bir anket kullanılarak toplanmıştır. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarının hepsi, ilk dönemdeki Öğretmenlik Uygulaması-1 dersini tamamladıkları için, anket maddelerini cevaplayabilecek deneyimi edinmiştir. Araştırma çalışmasının nitel kısmı, Sinop Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Lisans Programına devam eden 10 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Yüz yüze yapılan görüşmelerde, her bir öğretmen adayına öğretmenlik uygulaması deneyimlerini hedef alan 10 tane açık uçlu soru yöneltilmiştir. Açık uçlu sorular vasıtasıyla, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması deneyimlerinin ve yaşadıkları sorunların daha derinlemesine anlaşılması hedeflenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analiz süreci devam etmektedir. Kongre esnasında katılımcılarla paylaşılacaktır.en_US
dc.identifier.citationAkçay, E. ve Karaman, A. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/965
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06435
dc.subjectÖğretmenlik uygulamasıen_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmen adaylarıen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar