4-6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı 4- 6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Tarama modelinde genellikle kullanılan tekniklerden biri olan survey (anket) tekniği kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinde yer alan 4-6 yaş çocukları özel bir anaokuluna devam eden 90 veli oluşturmaktadır. Araştırmada veriler Erol ve İvrendi (2018) tarafından hazırlanan 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeği ile elde edilmiştir. Ölçek dikkat, çalışma belleği, engelleyici kontrol–duygu ve engelleyici kontrol–davranış olmak üzere 4 faktörden oluşmaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Öz düzenleme, Okul öncesi dönem, Veli, Çocuk

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Dal, R., Alagöz, H. ve Demir, S. (2019). 4-6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.