Bir grup öğrenci hemşirede atılganlık eğitiminin etkinliği

dc.authorid0000-0003-0596-4258en_US
dc.contributor.authorKutlu, Yasemin
dc.date.accessioned2024-07-12T21:21:25Z
dc.date.available2024-07-12T21:21:25Z
dc.date.issued2009en_US
dc.departmentYüksekokullar, Hemşirelik Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı: Bu çalışma, bir grup öğrenci hemşirede Atılganlık Eğitimi’nin etkinliğini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Yöntem: Atılganlık eğitiminin etkinliğine karar vermek için yarı deneysel, tek grup pretest-posttest araştırma modeli kullanılmıştır. Kurum izni ve çalışmaya katılan öğrencilerin izni alınarak üç ayrı grup öğrenci hemşireye, araştırmacı tarafından 8 oturumdan oluşan Atılganlık eğitimi uygulanmış, uygulama öncesi ve sonrası yapılan testlerle eğitimin etkinliği saptanmıştır. Çalışmada, öğrencilerin özelliklerini belirleyen anket formu ve A.S Rathus (1977)’un geliştirdiği ve Nilüfer Voltan Acar (1980)’ın Türkçeye uyarlama çalışması yaptığı Rathus Atılganlık Envanteri (RAE-Rathus assertiveness Schedule) kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda veriler, “student t” ve “Wilcoxon Signed Ranks Test” ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilere verilen atılganlık eğitiminin, öğrencilerin atılgan davranış göstermesinde etkili olduğu bulunmuştur (t: -2,516; p<0,01). Sonuç: Atılganlık eğitim programlarının öğrenci hemşirelerde uygulanması ileride kendisine güvenen ve haklarını savunan, bunun yanında hastalarının da savunuculuğunu yapan hemşireler yetişmesinde etkili olacaktır.en_US
dc.description.abstractThe aim of study: The aim of this research was determined the efficiency of the assertivite training for a group of student nurses. Method :In order to establishe the efficiency of assertivite training a semi-emprical single group, pretest-posttest research model has been used. After the institute and studends permission, assertivite training was given and, practiced by the researher to three group of student nurses in eight session; then the efficiency of the training was evaluated by pre and post tests. The twenty- seven cases was evaluated statistically by collecting data with RAE which was developed by A.S Rathus (1977) and adapted to Turkish by N.V Acar (1980) and using “t test” and “Wilcoxon Signed Ranks test”. Results: It was found that assertivite training was effective in changing the students behavior (t: - 2,516 ; p<0,01). Conclusion: Assertivite training programmes towards nursing students will be helpful for graduating nurses who have self respect, who can defend both his/her and their patients’ rightsen_US
dc.identifier.citationKutlu, Y. (2009). Bir grup öğrenci hemşirede atılganlık eğitiminin etkinliği / The efficiency of the assertivite training for a group of student nurses. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim Ve Sanatı Dergisi. s. 3-11.en_US
dc.identifier.endpage11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage3en_US
dc.identifier.urihttp://hemsirelik.maltepe.edu.tr/dergiler/cilt2sayi3/cilt2sayi3/3-11.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5281
dc.identifier.volume2en_US
dc.institutionauthorKutlu, Yasemin
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim Ve Sanatı Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaleen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02578
dc.subjectöğrenci hemşireen_US
dc.subjectatılganlıken_US
dc.subjectatılganlık eğitimien_US
dc.subjectstudent nurseen_US
dc.subjectassertiviteen_US
dc.subjectassertivite trainingen_US
dc.titleBir grup öğrenci hemşirede atılganlık eğitiminin etkinliğien_US
dc.title.alternativeThe efficiency of the assertivite training for a group of student nursesen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar