Bir grup öğrenci hemşirede atılganlık eğitiminin etkinliği
Küçük Resim Yok
Tarih
2009
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Çalışmanın amacı: Bu çalışma, bir grup öğrenci hemşirede Atılganlık Eğitimi’nin etkinliğini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Yöntem: Atılganlık eğitiminin etkinliğine karar vermek için yarı deneysel, tek grup pretest-posttest araştırma modeli kullanılmıştır. Kurum izni ve çalışmaya katılan öğrencilerin izni alınarak üç ayrı grup öğrenci hemşireye, araştırmacı tarafından 8 oturumdan oluşan Atılganlık eğitimi uygulanmış, uygulama öncesi ve sonrası yapılan testlerle eğitimin etkinliği saptanmıştır. Çalışmada, öğrencilerin özelliklerini belirleyen anket formu ve A.S Rathus (1977)’un geliştirdiği ve Nilüfer Voltan Acar (1980)’ın Türkçeye uyarlama çalışması yaptığı Rathus Atılganlık Envanteri (RAE-Rathus assertiveness Schedule) kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda veriler, “student t” ve “Wilcoxon Signed Ranks Test” ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilere verilen atılganlık eğitiminin, öğrencilerin atılgan davranış göstermesinde etkili olduğu bulunmuştur (t: -2,516; p<0,01). Sonuç: Atılganlık eğitim programlarının öğrenci hemşirelerde uygulanması ileride kendisine güvenen ve haklarını savunan, bunun yanında hastalarının da savunuculuğunu yapan hemşireler yetişmesinde etkili olacaktır.
The aim of study: The aim of this research was determined the efficiency of the assertivite training for a group of student nurses. Method :In order to establishe the efficiency of assertivite training a semi-emprical single group, pretest-posttest research model has been used. After the institute and studends permission, assertivite training was given and, practiced by the researher to three group of student nurses in eight session; then the efficiency of the training was evaluated by pre and post tests. The twenty- seven cases was evaluated statistically by collecting data with RAE which was developed by A.S Rathus (1977) and adapted to Turkish by N.V Acar (1980) and using “t test” and “Wilcoxon Signed Ranks test”. Results: It was found that assertivite training was effective in changing the students behavior (t: - 2,516 ; p<0,01). Conclusion: Assertivite training programmes towards nursing students will be helpful for graduating nurses who have self respect, who can defend both his/her and their patients’ rights
The aim of study: The aim of this research was determined the efficiency of the assertivite training for a group of student nurses. Method :In order to establishe the efficiency of assertivite training a semi-emprical single group, pretest-posttest research model has been used. After the institute and studends permission, assertivite training was given and, practiced by the researher to three group of student nurses in eight session; then the efficiency of the training was evaluated by pre and post tests. The twenty- seven cases was evaluated statistically by collecting data with RAE which was developed by A.S Rathus (1977) and adapted to Turkish by N.V Acar (1980) and using “t test” and “Wilcoxon Signed Ranks test”. Results: It was found that assertivite training was effective in changing the students behavior (t: - 2,516 ; p<0,01). Conclusion: Assertivite training programmes towards nursing students will be helpful for graduating nurses who have self respect, who can defend both his/her and their patients’ rights
Açıklama
Anahtar Kelimeler
öğrenci hemşire, atılganlık, atılganlık eğitimi, student nurse, assertivite, assertivite training
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim Ve Sanatı Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
2
Sayı
3
Künye
Kutlu, Y. (2009). Bir grup öğrenci hemşirede atılganlık eğitiminin etkinliği / The efficiency of the assertivite training for a group of student nurses. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim Ve Sanatı Dergisi. s. 3-11.