İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Trafikte Güvenli Davranışa Yönlendirilmesi

dc.contributor.authorKaradeniz, Gülçin
dc.contributor.authorKılıç, Nevin
dc.contributor.authorSungur, Elif
dc.date.accessioned2025-05-12T07:22:34Z
dc.date.available2025-05-12T07:22:34Z
dc.date.issued2014
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
dc.description.abstractTrafik eğitimi, çocukların pratikte uygulamaları gereken bilgi ve becerilere sahip olmaları açısından gereklidir. Yapılan araştırmalar, okulöncesi dönemdeki çocukların trafik eğitimi konusunda ebeveynlerini rol modelleri aldıklarını ve onları taklit ederek kuralları kavramaya çalıştıklarını ancak 7 yaşından sonra bilimsel yeterliliklerin bu eğitimi almaya uygun olduğunu ifade etmektedir. Bu dönemde verilecek eğitimlerde oyunun önemi büyüktür. Bu proje; Trafik Hayattır! kapsamında 2012 yılında başlatılan Hayatı Öğreniyorum ilköğretim Okulları Trafik Güvenliği Eğitimi Projesi (HOITGEP) ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin trafik konusunda yaş seviyelerine uygun olarak hazırlanan içeriklerle bilgi düzeylerini artırmaya yönelik bir farkındalık projesi olarak gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı il Milli Eğitim Müdürlükleri iş birliğinde 10 ilde 1438 öğretmenin katıldığı eğitimler verilmiş ve eğitim paketi yaklaşık 45 bin öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğretmenler HOITGEP kapsamında hazırlanan eğitim programını “çok yeterli” bulduklarını belirtmişlerdir. Öğrenci bilgisinin ölçüldüğü sonuçlar her iki yıl için tüm illerde ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Dönem sonunda öğrencilerin trafik bilgilerinde genel ortalamada %5,4 oranında artış sağlanmıştır. Bu tür projeler konuya farkındalık yaratması katkısıyla önemlidir ancak asıl önemli olan bu konuda en büyük rol modeli teşkil eden ebeveynlerin davranışlarıdır. Hazırlanacak yeni eğitimlerde okullarda anne-babalara bu eğitimde ne denli önemli rol aldıklarının önemini vurgulamak üzere konferans ve veli trafik bilgisi eğitimleri de verilmelidir.
dc.identifier.citationKaradeniz, G., Kılıç, N. ve Sungur, E. (2014). İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Trafikte Güvenli Davranışa Yönlendirilmesi, I. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu Sagis'14, T.C. Maltepe Üniversitesi, s.84-89.
dc.identifier.endpage89
dc.identifier.issn978-975-6760-84-0
dc.identifier.startpage84
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13339
dc.language.isotr
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofI. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu Sagis'14
dc.relation.publicationcategoryKitap - Ulusal
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTrafik Eğitimi
dc.subjectTrafik Güvenliği
dc.subjectÇocuk
dc.subjectİletişim
dc.titleİlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Trafikte Güvenli Davranışa Yönlendirilmesi
dc.typeBook
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
Karadeniz_Gülçin_ve_diğerleri_İlköğretim_2.sınıf.pdf
Boyut:
3.9 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: