Fizik 9. sınıf 'yeryüzünde hareket', 'itme ve momentum' ünitelerinin program tasarısı
dc.contributor.author | Gemici, Ömer | |
dc.contributor.author | Ege, Onur | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:19:45Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:19:45Z | |
dc.date.issued | 2001 | en_US |
dc.department | Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.description.abstract | Bilimdeki süreklilik ve bilimsel bilgilerin günden güne değişmesi fizik dersi programlarının da geliştirilmesini dayatmaktadır. Fizik derslerinin 9. sınıftan 11. sınıfa doğru gittikçe genişleyen bir bütünlük içinde verilmesi, öğrencilerin her yıl sanki farklı bilgiler öğrendikleri duygusuna kapılmalarını önleyecek, aynı zamanda fizik dersinin başarısını artıracaktır. Ünitelerde öğrenciye kazandırılacak davranışların aşamalılık, kaynaşıklık ve süreklilik ilklerine göre adım adım nasıl verileceği ünite analizleri yapılarak belirlenir. Ünite analizleri yapmak, program tasarısı öğelerinin düzenlenmesi için gereklidir. Bu çalışmada fizik 9. sınıf 'Yeryüzünde Hareket, İtme ve Momentum' ünitelerinin program tasarısı oluşturulmaya çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The everyday changes and continuity in science forces the needs of changes in physics lesson programs. The method that teaching physics to the students in a system approach from 9th grade to 11th grade will provde the students to understand the subjects better and will prevent the students to have a feeling that they learn different subjects every year. In the unts it will be clear that how the behaviours of students will be affected by the help pf principles sequence, fusion and continuity. Analysing the units will also needed in order to organize the program draft elements. In this study the 9th grade physics unit drafts 'motion', 'impulse and momentum' are tired to be made clear. | en_US |
dc.identifier.citation | Gemici, Ö. ve Ege, O. (2001). Fizik 9. sınıf 'yeryüzünde hareket', 'itme ve momentum' ünitelerinin program tasarısı. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (378-385 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 385 | en_US |
dc.identifier.startpage | 378 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/5165 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Kitap - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY05968 | |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Fizik eğitimi | en_US |
dc.subject | Program | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Physics education | en_US |
dc.title | Fizik 9. sınıf 'yeryüzünde hareket', 'itme ve momentum' ünitelerinin program tasarısı | en_US |
dc.type | Book Part | |
dspace.entity.type | Publication |