Fizik 9. sınıf 'yeryüzünde hareket', 'itme ve momentum' ünitelerinin program tasarısı
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bilimdeki süreklilik ve bilimsel bilgilerin günden güne değişmesi fizik dersi programlarının da geliştirilmesini dayatmaktadır. Fizik derslerinin 9. sınıftan 11. sınıfa doğru gittikçe genişleyen bir bütünlük içinde verilmesi, öğrencilerin her yıl sanki farklı bilgiler öğrendikleri duygusuna kapılmalarını önleyecek, aynı zamanda fizik dersinin başarısını artıracaktır. Ünitelerde öğrenciye kazandırılacak davranışların aşamalılık, kaynaşıklık ve süreklilik ilklerine göre adım adım nasıl verileceği ünite analizleri yapılarak belirlenir. Ünite analizleri yapmak, program tasarısı öğelerinin düzenlenmesi için gereklidir. Bu çalışmada fizik 9. sınıf 'Yeryüzünde Hareket, İtme ve Momentum' ünitelerinin program tasarısı oluşturulmaya çalışılmıştır.
The everyday changes and continuity in science forces the needs of changes in physics lesson programs. The method that teaching physics to the students in a system approach from 9th grade to 11th grade will provde the students to understand the subjects better and will prevent the students to have a feeling that they learn different subjects every year. In the unts it will be clear that how the behaviours of students will be affected by the help pf principles sequence, fusion and continuity. Analysing the units will also needed in order to organize the program draft elements. In this study the 9th grade physics unit drafts 'motion', 'impulse and momentum' are tired to be made clear.
The everyday changes and continuity in science forces the needs of changes in physics lesson programs. The method that teaching physics to the students in a system approach from 9th grade to 11th grade will provde the students to understand the subjects better and will prevent the students to have a feeling that they learn different subjects every year. In the unts it will be clear that how the behaviours of students will be affected by the help pf principles sequence, fusion and continuity. Analysing the units will also needed in order to organize the program draft elements. In this study the 9th grade physics unit drafts 'motion', 'impulse and momentum' are tired to be made clear.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Eğitim, Fizik eğitimi, Program, Education, Physics education
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Gemici, Ö. ve Ege, O. (2001). Fizik 9. sınıf 'yeryüzünde hareket', 'itme ve momentum' ünitelerinin program tasarısı. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (378-385 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.