Mimarlık bölümü bitirme projesi içerikleri üzerinden bir değerlendirme: KTÜ mimarlık bölümü örneği
dc.authorid | 0009-0006-8734-7956 | |
dc.authorid | 0009-0008-3888-4100 | |
dc.authorid | 0009-0005-6064-1584 | |
dc.authorid | 0000-0001-9543-8520 | |
dc.contributor.author | Eroğlu, Ece | |
dc.contributor.author | Tuluk, Evinay Elif | |
dc.contributor.author | Seyyah, Esra | |
dc.contributor.author | Topaloğlu, Gürkan | |
dc.date.accessioned | 2024-12-16T08:35:40Z | |
dc.date.available | 2024-12-16T08:35:40Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.department | Fakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümü | |
dc.description.abstract | Bitirme projeleri, Mimarlık Bölümü öğrencilerinin eğitimi süresince edindiği teorik ve pratik bilgiler doğrultusunda, o mesleği yapabilmek için 'yeterli mesleki düzeye' ulaştığını göstermeye yarayan özgün projelerdir. Bu projeler, öğrencinin çalışmasını kendi üretimi ile beklenen sürede ortaya koyması, diğer yandan meslek edinimi için de son adım olması açısından oldukça büyük bir önem ifade eder. Mimarlık öğrencilerinin, eylemlerinin olası sonuçlarını göz önüne alarak süreç boyunca bir mimar gibi düşünmeleri ve bu doğrultuda fikir üretme gerekliliği taşımaları beklenir. Karadeniz Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümünde bitirme projesi, 4 yıllık temel lisans eğitimi sürecinin ilk 7 yarıyıl proje çalışmalarını başarıyla geçmenin ardından 8. yarıyılında gerçekleşen, iki ara jüri ve bir final değerlendirmesi olmak üzere üç aşamadan oluşan bir çalışmadır. Projede öğrencilere proje konusunu, ihtiyaç programını, çalışma arazisini ve büyüklüğünü içeren bir yönerge sunulmaktadır. Öğrenciler ise bu yönerge kapsamında kendi özgün projelerini üretmektedir. Çalışmanın amacı, Karadeniz Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümünde 2013-2024 yılları arasında yapılan bitirme projelerinin yönergelerinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve söz konusu tarihler arasında en az 1 bitirme projesi deneyimlemiş öğrencilere sorular yöneltilmesi ile bitirme projelerinin aksayan yönlerini saptamaktır. Bu doğrultuda yapılan çalışma, öğrencilerin süreç hakkındaki olumlu-olumsuz fikirlerini ölçen yapılandırılmış bir anket çalışmasıdır. Bu kapsamda, bitirme projesi yönergeleri ile öğrenciye ulaştırılmış olan açıklama metinleri Karadeniz Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümünde gerçekleşen son 21 bitirme projesi üzerinden konu çeşitliliği, tekrar sıklığı ve birbiriyle ilişkisi karşılaştırılarak incelenmiştir. Çalışmada yöntem olarak nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi 2013-2024 yılları arasında çalışılan bitirme projeleri için yayınlanan yönergelerdeki açıklama metinleri, arazi, büyüklük ve konular üzerine başlıkların irdelenmesini ve saptamaların yapılmasını içermektedir. Nicel araştırma yönteminde ise yapılandırılmış anket tekniği kullanılmıştır. İncelenen başlıklar ve yapılan saptamalar sonucu oluşturulan önermeler ile yapılandırılan anket çalışması, 2013-2024 yılları arasında Karadeniz Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümünde bitirme projesi alan öğrencilere/mezunlara uygulanmıştır. | |
dc.identifier.citation | Eroğlu, E., Tuluk, E. E., Seyyah, E. ve Topaloğlu, G. (2024). Mimarlık bölümü bitirme projesi içerikleri üzerinden bir değerlendirme: KTÜ mimarlık bölümü örneği, Lisansüstü Araştırmalar Sempozyumu I Bildiri Özetleri E-Kitabı, Edgü, Erincik ve Özgüven, Yekta (ed.), T.C. Maltepe Üniversitesi, s.43. | |
dc.identifier.startpage | 43 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/13086 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | T.C.Maltepe Üniversitesi | |
dc.relation.ispartof | Lisansüstü Araştırmalar Sempozyumu I Bildiri Özetleri E-Kitabı | |
dc.relation.publicationcategory | Kitap - Ulusal | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Karadeniz Teknik Üniversitesi | |
dc.subject | Mimarlık Eğitimi | |
dc.subject | Bitirme Projesi | |
dc.subject | Anket | |
dc.subject | Değerlendirme | |
dc.title | Mimarlık bölümü bitirme projesi içerikleri üzerinden bir değerlendirme: KTÜ mimarlık bölümü örneği | |
dc.type | Book | |
dspace.entity.type | Publication |