Çevrimiçi Alışverişte Farklı Toplumların Riskleri Algılamasına Dair Bir Çalışma / A Study on the Perception of Risks by Different Societies in Online Shopping

dc.authorid0009-0009-4527-0323
dc.contributor.authorAngün, Serdar
dc.date.accessioned2025-04-30T12:50:33Z
dc.date.available2025-04-30T12:50:33Z
dc.date.issued2023
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
dc.description.abstractÇevrimiçi alışverişte geleneksel mağaza alışverişinde bulunmayan riskler ortaya çıkmaktadır. Kişisel ve finansal bilgilerin korunması, satın alınan ürünün ihtiyacı karşılaması, ürünü yeterince inceleyebilme, geri iade edebilme ve teslimat gibi konular risk olarak algılanabilmektedir. Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) bulunan tüketicilerin algıladıkları riskler ile Türkiye’deki tüketicilerin algıladıkları riskler bu çalışmada karşılaştırılmıştır. İnternet üzerinden tüketicilere ulaştırılan anket vasıtasıyla veriler ABD’de ve Türkiye’deki tüketicilerden toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda iki ülke tüketicileri arasında risk algılarının hangi alanlarda olduğu, farklılığın demografik değişkenleri tespit edilmiştir. Maddi kayıp ortalamalarında Türkiye’deki tüketiciler ABD’deki tüketicilere nazaran daha az oranda maddi kayıp riski algıladıkları görülmüştür. ABD’de bulunan tüketicilerin az bir farkla daha yüksek oranda Türkiye’deki tüketicilere göre kredi kartını güvenli kullandıkları görülmüştür. Türkiye’deki tüketiciler arasında medeni durumun maddi kayıp riskleri bakımından bir farklılık oluşturmadığı sonucu görülürken, ABD’de tüketicilerde ise evli olanların bekâr oranlara göre daha az bir maddi kayıp riski algıladıkları görülmüştür.
dc.description.abstractOnline shopping poses risks that are not present in traditional store shopping. Issues such as protecting personal and financial information, meeting the needs of the purchased product, being able to adequately inspect the product, returning it and delivery may be perceived as risks. The risks perceived by consumers in the United States of America (USA) and the risks perceived by consumers in Turkey were compared in this study. Data was collected from consumers in the USA and Turkey through a survey delivered to consumers over the internet. As a result of the research, the areas in which the risk perceptions are between the consumers of the two countries and the demographic variables of the difference were compared. In terms of material loss averages, it has been observed that consumers in Turkey perceive a lower risk of financial loss than consumers in the USA. It has been observed that consumers in the U.S. use credit cards securely at a slightly higher rate than consumers in Turkey. While it was observed that marital status did not make a difference in terms of financial loss risks among consumers in Turkey, it was observed that among consumers in the USA, married consumers perceived a lower risk of financial loss compared to single consumers
dc.identifier.citationAngün, S. (2023). Çevrimiçi Alışverişte Farklı Toplumların Riskleri Algılamasına Dair Bir Çalışma / A Study on the Perception of Risks by Different Societies in Online Shopping, T.C. Maltepe Üniversitesi, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 10(2),s.161-180.
dc.identifier.endpage180
dc.identifier.issn2149-634X
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage161
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13321
dc.identifier.volume10
dc.language.isotr
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectE-ticaret
dc.subjectAlışverişte risk
dc.subjectRisk algısı
dc.subjectAlışverişte güvenlik
dc.subjectÇevrimiçi alışveriş
dc.subjectE-business
dc.subjectOnline shopping
dc.subjectRisk in shopping
dc.subjectRisk perception
dc.subjectSecurity in shopping
dc.titleÇevrimiçi Alışverişte Farklı Toplumların Riskleri Algılamasına Dair Bir Çalışma / A Study on the Perception of Risks by Different Societies in Online Shopping
dc.title.alternativeA Study on the Perception of Risks by Different Societies in Online Shopping
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Çevrimiçi Alışverişte Farklı Toplumların Riskleri Algılamasına Dair Bir Çalışma.pdf
Boyut:
598.79 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: