İnsan hakları eğitiminin hekime görmeyi sağladıkları
dc.contributor.author | Hamidi, Aziz Ahmad | |
dc.date.accessioned | 2024-10-02T12:38:24Z | |
dc.date.available | 2024-10-02T12:38:24Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.department | Maltepe Üniversitesi | |
dc.description.abstract | İnsan Hakları Yüksek Lisans programına başladığımda, hastanede meslektaşlarımdan ve mesai arkadaşlarımdan farklı tepkiler almıştım. Hekimlerin genellikle bu gibi eğitimlerin hukuk fakültesi mezunlarıyla ilgili bir eğitim olduğunu düşündüklerini gördüm. Örneğin, “Sen hukukçu değilsin ki” şeklinde bir geri dönüş almıştım. Bir diğer olumsuz tepki de, umutsuzlukla birlikte olan bir tür bıkkınlık halini açıklayan “dünyada insan hakları mı var sanki? Bu kadar ihlal varken sen mi kurtaracaksın insanları?” şeklindeki ifadelerdi. Peki, hekimlik ve insan hakları arasında bir ilişki var mıdır? Yanıt “elbette ki evet” şeklinde olacaktır. İnsan hakları fikri, gündelik yaşamımızla ilgili olduğu gibi, bütün meslekler ve disiplinlerle ilişkili bir fikirdir. Başka bir deyişle karşılaştığımız tüm yaşam durumlarında insan haklarını koruyucu bir duruş sergilememiz gerekmektedir. Hekimlik mesleği ise, bana göre, diğer mesleklerden de daha fazla insan hakları ile içiçedir. Çünkü olağanüstü haller (savaş, deprem, salgın vb.) dahil her durumda, doğrudan insanla temasta olan bir meslektir. Hekimler sıklıkla insan hakları ihlallerinin tanığı durumundadır. Hekim, mesleğinin icrası sırasında insan hakları ihlalleriyle karşılaştığında, değer koruyucu bir duruş sergileyebilir ve ihlale devam edilmesini durdurabilir. Ancak hekim dikkat etmezse, ihlalin farkına da varamayabilir; bazen insan hakkı ihlali olduğunu fark edemeden ihlal eylemine katılabilir veya doğrudan uygulayıcısı da olabilir. Bu nedenle hekimlerin felsefî-etik temelli insan hakları bilgisine sahip olması büyük önem taşıyor. Hekimler, insan onuru kavramını içselleştirmiş olmalı ve doğru değerlendirme bilgisine sahip olmalıdır. Böylece karşılaştığı her tek durumda doğru değerlendirme yapabilmeli ve değer koruyucu biçimde davranış sergileyebilmelidir. | |
dc.identifier.citation | Hamidi, Aziz Ahmad. (2023). İnsan hakları eğitiminin hekime görmeyi sağladıkları, İnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni, T.C.Maltepe Üniversitesi. (14), s.8. | |
dc.identifier.issn | 2587 - 148X | |
dc.identifier.issue | 14 | |
dc.identifier.startpage | 8 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/12864 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | T.C.Maltepe Üniversitesi | |
dc.relation.ispartof | İnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni | |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Hastane | |
dc.subject | Hekim | |
dc.subject | İnsan Hakları Eğitimi | |
dc.subject | Görmek | |
dc.title | İnsan hakları eğitiminin hekime görmeyi sağladıkları | |
dc.type | Other | |
dspace.entity.type | Publication |
Dosyalar
Orijinal paket
1 - 1 / 1
Yükleniyor...
- İsim:
- Aziz Ahmad Hamidi, İnsan hakları eğitiminin hekime görmeyi sağladıkları.pdf
- Boyut:
- 298.73 KB
- Biçim:
- Adobe Portable Document Format
- Açıklama:
- Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
- İsim:
- license.txt
- Boyut:
- 1.17 KB
- Biçim:
- Item-specific license agreed to upon submission
- Açıklama: