Turhan Selçuk’un Abdülcanbaz çizgi romanının Türk tiyatrosuna uyarlanması
dc.contributor.author | Demir, Fevzi Sabri | |
dc.contributor.author | Akören, Ayşe Nesrin | |
dc.date.accessioned | 2024-10-24T07:48:39Z | |
dc.date.available | 2024-10-24T07:48:39Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Politikaları ve İşletmeciliği Ana Bilim Dalı | |
dc.description | Tam Metin / Full Text | |
dc.description.abstract | Popüler kültür kaynağını oluşturmak için, içinde bulunduğu toplumun örf ve adetlerinden, değerlerinden ve yaşam pratiklerinden alır. Bu nedenle içinde bulunulan kültürel olgu kurulmuş düzenin devamlı bir şekilde üretimini ve sunumunu yapar. Çizgi roman’lar ve Tiyatro da popüler kültür ürünleridir. Çizgi roman ve tiyatro toplumdaki tüm kesimlere kolay bir şekilde ulaşarak takip edilebilmektedir. Çünkü çizgi roman’lar yazı ve çizgiyle elimize ulaşmaktadır. Tiyatro da sahneye koyularak yani sözü, el ve vücut hareketleriyle destekleyerek kostüm ve makyaj kullanılarak aktarılmaktadır. Bu iki sanat dalı içerisinde bulundukları sisteme yönelik eleştirel bir tavır takınabilmektedir. Turhan Selçuk’un Abdülcanbaz çizgi romanından da göreceğimiz üzere bu dönemsel olarak açıkça yönetim eleştirilmiştir. Ayrıca tiyatro oyununda da aynı şekilde eleştirel tavır devam etmiştir. | |
dc.description.abstract | To create a popular cultural resource, it takes from the traditions and values of the society in which it is located, and from the practices of life. Therefore, the current cultural phenomenon makes the continuous production and presentation of the established order. Comic books and theatre are also popular cultural products. Comic book and theatre can be traced to all segments of society easily. Because comic books are written and drawn. The theatre is also put on stage, that is to say , by supporting the movements of the hand and body, using costumes and make-up. These two branches of art can take a critical attitude towards the system they are in. As we can see from Turhan Selçuk's Abdülcanbaz comic book, this periodical administration has been openly criticized. In addition, the same critical attitude continued in theatre plays. | |
dc.identifier.citation | Demir, Fevzi S. (2019) Turhan Selçuk’un Abdülcanbaz çizgi romanının Türk tiyatrosuna uyarlanması / The adaptation of Turhan Selcuk's Abdulcanbaz comic book to Turkish theatre (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/12940 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Abdülcanbaz | |
dc.subject | Turhan Selçuk | |
dc.subject | Çizgi Roman | |
dc.subject | Tiyatro | |
dc.subject | Uyarlama | |
dc.subject | Comic Book | |
dc.subject | Theatre | |
dc.subject | Adaptation | |
dc.title | Turhan Selçuk’un Abdülcanbaz çizgi romanının Türk tiyatrosuna uyarlanması | |
dc.title.alternative | he adaptation of Turhan Selcuk's Abdulcanbaz comic book to Turkish theatre | |
dc.type | Master Thesis | |
dspace.entity.type | Publication |