Bir çekim alanı olarak psikoloji bilgisi ve eğitimi (psikolojinin popülaritesi)

dc.authorid0000-0002-8118-4547en_US
dc.contributor.authorArcan, Kuntay
dc.date.accessioned2024-07-12T20:56:29Z
dc.date.available2024-07-12T20:56:29Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesien_US
dc.description.abstractKısa disipliner tarihine rağmen “Modern Psikoloji”, kuruluşundan bu yana ilgi çekici bir eğitim Alanı olmayı başarmıştır. İlgi çekiciliğine rağmen, disiplinin popülaritesini anlamayı içerecek Türden kapsamlı araştırma veya değerlendirmeler yapılmamıştır. Oysa ki bu tür çabaların gerek Bireyin, gerekse toplumun değişen dinamiklerinin anlaşılmasında önemli olacağı açıktır. Psikoloji Ve eğitimini çekici hale getirmiş ve bu çekiciliği sürdürmekte veya arttırmakta etkili olabilecek Faktörlerin tümünü ya da çoğunu, psikolojinin disipliner geçmişi bağlamında tarihsel, sosyal, Politik ya da ekonomik unsurları gözeterek, bütüncül bir yaklaşımla ortaya koyma amacında Olmayan bu yazıda, ifade edilen faktörlerden bazılarının tartışmaya açılması amaçlanmıştır. Birinci Bölümde; ana-akım psikolojinin yükselişi, modernite ile beraber bireyin değişimi çerçevesinde ele Alınmaya çalışılmıştır. İçi boşalan ve tutarlı bir benlikten yoksun bireyin karmaşa, yalnızlık ve Endişe içerisinde olduğuna değinilmiştir. Bireysel zorluklar bağlamında pek çok “hayati” mesele Üzerine söyleyecek zengin bir içerik geliştirmiş olan psikolojinin, modern yaşamın en tesirli Sayılabilecek kılavuzluğunu üstlendiği iddia edilmiştir. İkinci bölümünde ise psikolojinin öncelikli Eğitim hedefleri ele alınmıştır. Bu amaçla öğrencileri iş yaşamına hazırlama, psikoloji okuryazarlığı, Psikolojinin tanıtımı ve psikolojinin bilimselliği kapsamındaki hedeflere yer verilmiştir. Bu hedefler, psikolojinin cazip bir eğitim alanı olmasında ve mevcut gücünü korumasında ve(ya) Arttırmasında etkili olabilecek faktörler olarak ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractModern Psychology has succeeded to be a subject of interest although it has a short disciplinary history. In spite of this interest, any research or assessment, involving the popularity of the discipline, has not been made comprehensively. However, these kinds of efforts will obviously contribute to the understanding of changing dynamics both of the individual and the society. The aim of this paper is not to evaluate all or most of the factors which give rise to and maintain the interest on psychology and its education considering historical, social, political or economic elements in the context of the disciplinary historyof psychology within a holistic approach; rather this is an effort to bring some of those factors into question. In the first part; the rise of the mainstream psychology was tried to be examined in relation to the change of the individual in the modern era. Modern individual with an empty and inconsistent self, who has confusions, loneliness, and anxiety was discussed. It was claimed that with its rich content involving many vital matters concerning individual difficulties, psychology has become the most impressive guide of the modern life. In the second part; primary educational goals of psychology was introduced. Goals related to the preparation of undergraduates to professional life, psychology literacy, accurate depiction of the discipline, and emphasis on scientific nature of psychology were detailed in this part. These goals were discussed as the factors which are contributing to the popularity of the psychology education and preserving and/or increasing the power of the discipline.en_US
dc.identifier.citationArcan, K. (2018). Bir çekim alanı olarak psikoloji bilgisi ve eğitimi (psikolojinin popülaritesi) / Psychology knowledge and education as a subject of interest (popularity of psychology). Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. s. 6-35.en_US
dc.identifier.endpage35en_US
dc.identifier.issn1303-3115
dc.identifier.issue1+2en_US
dc.identifier.startpage6en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2996
dc.institutionauthorArcan, Kuntay
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02550
dc.subjectpsikoloji bilgisien_US
dc.subjectpsikoloji eğitimien_US
dc.subjectmoderniteen_US
dc.subjectpsychology knowledgeen_US
dc.subjectpsychology educationen_US
dc.subjectmodernityen_US
dc.titleBir çekim alanı olarak psikoloji bilgisi ve eğitimi (psikolojinin popülaritesi)en_US
dc.title.alternativePsychology knowledge and education as a subject of interest (popularity of psychology)en_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar