A brief review of the ımpact of some web 2.0 tools on language learners’ motivation / Bazı web 2.0 araçlarının dil öğrencilerinin motivasyonu üzerindeki etkisine dair bir değerlendirme

dc.authorid: 0009-0007-1953-7165
dc.contributor.authorKurukaya, Merve
dc.date.accessioned2025-01-07T07:38:03Z
dc.date.available2025-01-07T07:38:03Z
dc.date.issued2024
dc.departmentYüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce Lisans Programı
dc.description.abstractThis study is a literature review design aimed at examining the impact of Web 2.0 tools on learners' motivation. Previous research on the use of Web 2.0 tools in education and the role of technology in enhancing student motivation was systematically reviewed. The literature review reveals that interactive tools, especially platforms like Quizizz, play a significant role in increasing students' interest in learning and strengthening their motivation. Studies show that these tools enhance student engagement, make the learning process more appealing, and positively affect students' academic performance. This paper discusses how Web 2.0 tools can be used more effectively in education and how their integration into teaching practices leads to positive outcomes for students. Additionally, it evaluates the potential of technology use in education to boost student motivation and improve the overall learning experience.
dc.description.abstractBu çalışma, Web 2.0 araçlarının öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlayan bir literatür taraması tasarımıdır. Eğitimde Web 2.0 araçlarının kullanımı ve eğitimde teknoloji kullanımının öğrenci motivasyonu üzerindeki etkileri üzerine yapılmış önceki araştırmalar sistematik bir şekilde gözden geçirilmiştir. Literatür taraması, etkileşimli araçların, özellikle Quizizz gibi araçların öğrencilerin öğrenmeye olan ilgisini artırmada ve motivasyonlarını güçlendirmede önemli bir rol oynadığını ortaya koymuştur. Araştırmalar, bu tür araçların öğrenci katılımını artırarak öğrenme sürecine olan ilginin güçlendiğini, öğrenme deneyimini daha çekici hale getirdiğini ve öğrencilerin başarılarını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Bu makale, Web 2.0 araçlarının eğitimde nasıl daha etkili bir şekilde kullanılabileceğini ve öğretim süreçlerine entegrasyonunun öğrenciler üzerinde nasıl olumlu sonuçlar doğurduğunu tartışmaktadır. Ayrıca, eğitimde teknoloji kullanımının öğrenci motivasyonunu artırma ve öğrenme deneyimini iyileştirme konusunda taşıdığı potansiyel üzerine de değerlendirmelerde bulunmaktadır.
dc.identifier.citationKurukaya, M. (2024). A brief review of the ımpact of some web 2.0 tools on language learners’ motivation / Bazı web 2.0 araçlarının dil öğrencilerinin motivasyonu üzerindeki etkisine dair bir değerlendirme, Journal of English Language, T.C.Maltepe Üniversitesi, 2(2),s.131-143.
dc.identifier.endpage143
dc.identifier.issn3023-8242
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage131
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13211
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/jel/issue/88543/1596905
dc.identifier.volume2
dc.language.isoen
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofJournal of English Language
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectWeb 2.0 Tools
dc.subjectLearners' Motivation
dc.subjectQuizizz
dc.subjectEducational Technologies
dc.subjectWeb 2.0 Araçları
dc.subjectÖğrenci Motivasyonu
dc.subjectEğitim Teknolojileri
dc.titleA brief review of the ımpact of some web 2.0 tools on language learners’ motivation / Bazı web 2.0 araçlarının dil öğrencilerinin motivasyonu üzerindeki etkisine dair bir değerlendirme
dc.title.alternativeBazı web 2.0 araçlarının dil öğrencilerinin motivasyonu üzerindeki etkisine dair bir değerlendirme
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Bazı web 2.0 araçlarının...pdf
Boyut:
425.95 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: