Ergenlerin algıladıkları ebeveyn tutumlarının benlik saygıları ve duygusal zekaları ile ilişkisi / Relationships between self esteem and emotional intellegence of parental attitudes perceived by adolescents
Yükleniyor...
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı, ergenlerin algıladıkları anne baba tutumlarının benlik saygıları ve duygusal zekaları ile ilişkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmaya İstanbul ili Kadıköy ilçesinde bulunan İstek Özel Acıbadem Ortaokulundan yaşları 10-15 arasında değişen, 233 öğrenci dahil olmuştur. Katılımcılar, Anne Baba Tutum Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Baron Duygusal Zeka ölçeğini doldurmuşlardır.
Verilerin analizi için ilk olarak, değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla korelasyon analizleri yapılmış, ardından anne baba tutumu ve benlik saygısı değişkenlerinin duygusal zekayı yordama gücünü inceleme amacıyla aşamalı (stepwise) regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre söz edilen değişkenlerin birbirleri ile ilişkili olduğu ve duygusal zekanın yordayıcılarının farklı alt boyutlara göre değiştiği bulunmuştur.
The purpose of the present study is to examine the relationship between parental attitudes, self esteem and emotional intelligence of adolescences. The sample is composed of 233 adolescence studying in İstek Private Middle School, their age ranged between 10-15. Participants completed the Parental Attitude Scale, Rosenberg Self-Esteem Scale, and Baron Emotional Intelligence Scale. In order to analyse data, firstly correlation analyses were performed in order to assess the relationship between the variables. Then, a series of stepwise analyses were performed to investigate the predictive power of parental attitudes and self esteem on sub-dimensions of emotional intelligence. The results demonstated that the dimensions of the variables were significantly correlated. Moreover, parental attitudes and self esteem were found as significant predictors of emotional intelligence.
The purpose of the present study is to examine the relationship between parental attitudes, self esteem and emotional intelligence of adolescences. The sample is composed of 233 adolescence studying in İstek Private Middle School, their age ranged between 10-15. Participants completed the Parental Attitude Scale, Rosenberg Self-Esteem Scale, and Baron Emotional Intelligence Scale. In order to analyse data, firstly correlation analyses were performed in order to assess the relationship between the variables. Then, a series of stepwise analyses were performed to investigate the predictive power of parental attitudes and self esteem on sub-dimensions of emotional intelligence. The results demonstated that the dimensions of the variables were significantly correlated. Moreover, parental attitudes and self esteem were found as significant predictors of emotional intelligence.
Açıklama
Tam Metin / Full Text
Anahtar Kelimeler
Algılanan anne baba tutumu, Ergenlik, Benlik satgısı, Duygusal zeka, Perceived parental attitudes, Adolescent, Self esteem, Emotional intellegence
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Orçun Yücel, D. (2017). Ergenlerin algıladıkları ebeveyn tutumlarının benlik saygıları ve duygusal zekaları ile ilişkisi / Relationships between self esteem and emotional intellegence of parental attitudes perceived by adolescents. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.