Dijital pazarlama stratejileri / Digital marketing strategies
Yükleniyor...
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Çalışmanın amacı son yıllarda oldukça popülerleşen dijital pazarlama kavramını ve stratejilerini açıklamak ve dijital pazarlamanın tüketicinin satın alma davranışlarına etki etmekte ne derece önemli olduğuna dikkat çekmektir. İlk bölümde genel olarak dijital pazarlamanın tanımı ve içeriklerinden bahsedilip, dijital pazarlamanın önemli stratejilerinden olan arama motoru optimizasyonu yani SEO’ ya yer verilmiştir. Ardından ikinci bölümde sosyal medya pazarlaması açıklanmış, geleneksel pazarlama ile arasındaki farklar irdelenmiş ve örnekler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise içerik pazarlama, Google AdWords reklamları ve diğer dijital pazarlama stratejilerine değinilmiştir. İnternete erişimin kolaylaşması ve özellikle mobil cihazlarında yaşanan devrim sonrası firmalar artık dijital ortamda billboard veya televizyon benzeri araçlara göre istedikleri müşteri kitlesine daha rahat ulaşabilmektedirler. Ancak bu hedef kitleye ulaşabilmek için düzgün ve özenli bir dijital pazarlama stratejisi uygulanması gerekmektedir. Dijital pazarlamanın içerisindeki önemli unsurların arasında sosyal medya pazarlaması, Google Adwords reklamları, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), içerik pazarlaması, kullanıcılara toplu olarak atılan mailler ve hatta SMS’ ler bulunmaktadır. Bu çalışmada da bu unsurlar üzerinde durulup tüketiciyi harekete geçirmekte hangilerinin nasıl roller üstlendiklerine dikkat çekilmiştir.
The main purpose of this study is to explain the concept of digital marketing that has become highly popular and explain its strategies, and to stress the importance of the affect of digital marketing has on the consumer habits. In the first part, this paper aimed to discuss and explain the basic definition of digital marketing and its contents, and give information about one of most important features of digital marketing: Search Engine Optimisation (SEO). Thereafter, social media marketing has been explained and its differences with traditional marketing are examined with examples. In the third part, various digital marketing strategies such as Content Marketing, Google AdWords adverts and other digital marketing strategies are discussed. With the help of internet becoming easy to access for targeted consumers and especially with the revolution of mobile devices, firms nowadays can reach to consumers easier by digital media rather than billboards or television or similar tools. However, a steady and attentive digital marketing strategy needs to be implemented in order to reach the targeted consumers. Important elements of digital marketing can be stated as social media marketing, Google Adwords adverts, SEO (Search Engine Optimisation), content marketing, mass mails that are sent to consumers and even text messages. This paper discourses the elements mentioned above and how they can be used in order to motivate the consumers.
The main purpose of this study is to explain the concept of digital marketing that has become highly popular and explain its strategies, and to stress the importance of the affect of digital marketing has on the consumer habits. In the first part, this paper aimed to discuss and explain the basic definition of digital marketing and its contents, and give information about one of most important features of digital marketing: Search Engine Optimisation (SEO). Thereafter, social media marketing has been explained and its differences with traditional marketing are examined with examples. In the third part, various digital marketing strategies such as Content Marketing, Google AdWords adverts and other digital marketing strategies are discussed. With the help of internet becoming easy to access for targeted consumers and especially with the revolution of mobile devices, firms nowadays can reach to consumers easier by digital media rather than billboards or television or similar tools. However, a steady and attentive digital marketing strategy needs to be implemented in order to reach the targeted consumers. Important elements of digital marketing can be stated as social media marketing, Google Adwords adverts, SEO (Search Engine Optimisation), content marketing, mass mails that are sent to consumers and even text messages. This paper discourses the elements mentioned above and how they can be used in order to motivate the consumers.
Açıklama
Tam Metin / Full Text
Anahtar Kelimeler
Dijital pazarlama, Google, SEO, Reklam, Sosyal medya, Digital marketing, Adverts, Social media
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Saysel, A. E. (2018). Dijital pazarlama stratejileri / Digital marketing strategies. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.