Education 4.0 and artificial ıntelligence: Revolutionary technologies in language learning / Eğitim 4.0 ve yapay zeka: Dil öğreniminde devrim yaratan teknolojiler

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2024

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C.Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

This study provides a comprehensive evaluation of the impact of Artificial Intelligence (AI) on language learning within the framework of Education 4.0. The primary objective is to examine how AI technologies contribute to personalized, flexible, and student-centered learning experiences. The methodology involves a systematic review of 10 academic articles sourced from the IEEE Xplore database. The sample consists of studies that assess AIbased language learning applications and platforms. The findings indicate that AI significantly personalizes learning pathways, providing real-time feedback, and promotes greater learner autonomy. However, limitations were identified in terms of scalability and emotional interaction. The study offers important insights into how AI is transforming language learning processes while also emphasizing the need for further research to enable broader adoption and to overcome current technological and emotional challenges.
Bu çalışma, Education 4.0 çerçevesinde yapay zekânın (AI) dil öğrenimine etkilerini kapsamlı bir şekilde değerlendirmektedir. Araştırmanın temel amacı, AI teknolojilerinin kişiselleştirilmiş, esnek ve öğrenci merkezli öğrenim deneyimlerine olan katkılarını incelemektir. Metodoloji olarak, IEEE Xplore veritabanından seçilen 10 akademik makale üzerinden sistematik bir literatür taraması yapılmıştır. Örneklem, AI tabanlı dil öğrenme uygulamalarını ve platformlarını değerlendiren çalışmalardan oluşmaktadır. Bulgular, AI’nın dil öğreniminde önemli bir rol oynadığını ve kişiselleştirilmiş öğrenme yolları sunarak gerçek zamanlı geri bildirim sağladığını, ayrıca öğreniciye daha fazla özerklik kazandırdığını göstermektedir. Bununla birlikte, AI’nın ölçeklenebilirlik ve duygusal etkileşim açısından bazı sınırlamaları olduğu tespit edilmiştir. Çalışma, yapay zekânın dil öğrenimi süreçlerini nasıl dönüştürdüğüne dair önemli bulgular sunarken, bu teknolojilerin geniş çaplı kullanımı için daha fazla araştırma yapılması gerektiğini de ortaya koymaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Artificial Intelligence, Education 4.0, Personalized Learning, Autonomous Learning, AI-Powered Language Platforms, Yapay Zeka, Eğitim 4.0, Kişiselleştirilmiş Öğrenme, Özerk Öğrenme, Yapay Zeka Destekli Dil Platformları

Kaynak

Journal of English Language (JEL)

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

2

Sayı

2

Künye

Akay, S. (2024). Education 4.0 and artificial ıntelligence: Revolutionary technologies in language learning / Eğitim 4.0 ve yapay zeka: Dil öğreniminde devrim yaratan teknolojiler, Journal of English Language (JEL) T.C.Maltepe Üniversitesi, 2(2),s.89-104.