BANDWAGON, VEBLEN VE SNOB ETKİSİNİN ÇEVRİMİÇİ LÜKS ÜRÜN SATIN ALMA VE SATMA NİYETİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

dc.contributor.authorTelli Yamamoto, Gonca
dc.contributor.authorAydın, Samet
dc.contributor.authorGezmişoğlu Şen, Didem
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:13Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:13Z
dc.date.issued2021en_US
dc.description.abstractDeğişen tüketici davranışları ile birlikte çevrimiçi alışverişin tüketiciler tarafındanyaygın ve hızlı bir şekilde kullanılması ile birlikte çevrimiçi platformlar önemli bir seçenek halini almıştır. Bu çalışmada tüketicilerin Bandwagon, Veblen ve Snob etkisinin çevrimiçi birinci el lüks ürün satın alma niyeti, çevrimiçi ikinci el lüks ürün satın alma niyeti, taklit ürün satın alma niyeti ve 2. El lüks ürün satma niyetleri üzerindeki etkisi üzerinde durulmaktadır. Çevrimiçi anket yöntemiyle 344 tüketiciden toplanan veri PLS-SEM Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi ile incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre; Bandwagon etkisinin çevrimiçi 1. el satın alma niyeti, çevrimiçi 2. el satın alma niyeti, taklit ürün satın alma niyeti ve 2. El satma niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Snob etkisinin çevrimiçi 1. el satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Buna karşın, çevrimiçi 2. el satın alma niyeti, taklit ürün satın alma niyeti ve 2. El satma niyeti üzerinde benzer bir etki görülememiştir. Veblen etkisinin ise çevrimiçi 1. El satın alma niyeti, çevrimiçi 2. el satın alma niyeti ve 2. El satma niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiş olup taklit ürün satın alma niyeti üzerinde benzer bir etkiye rastlanılmamıştır.en_US
dc.identifier.doi10.35379/cusosbil.986508
dc.identifier.endpage125en_US
dc.identifier.issn1304-8880
dc.identifier.issn1304-8899
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.trdizinid536880en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35379/cusosbil.986508
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/536880
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9621
dc.identifier.volume30en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04933
dc.titleBANDWAGON, VEBLEN VE SNOB ETKİSİNİN ÇEVRİMİÇİ LÜKS ÜRÜN SATIN ALMA VE SATMA NİYETİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar