Ulusal pazardan küresel pazarlara uzanan süreçte Türk dizilerinin gelişimi

dc.contributor.authorÖztürk, Melek
dc.contributor.authorAtik, Abdulkadir
dc.date.accessioned2024-07-12T20:43:18Z
dc.date.available2024-07-12T20:43:18Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümüen_US
dc.description.abstract2000’li yıllarda Türkiye’de uygulanan küresel pazar politikalarının ve medya sektöründe yaşanan canlanmanın en önemli yansımalarından biri dizi filmler olmuştur. Kısa sürede kendi başına bir sektöre dönüşecek kadar hızlı büyüyen ve uluslararası bir boyut kazanan yerli yapım diziler bir yandan ulusal televizyon kanallarında en fazla izlenen popüler programlar haline gelirken diğer yandan ulusal sınırları aşarak ihraç edilen yapımlara dönüşmüştür. Türkiye’de her yıl yüzün üzerinde dizi üretilmektedir. Gerçekleştirilen her 4 diziden 3’ü ise 103 ülkeye ihraç edilmektedir. Başta Ortadoğu ve Balkan ülkeleri olmak üzere ABD, Şili, Ekvator, Çin, Rusya, Pakistan gibi dünyanın dört bir yanına pazarlanan Türk dizilerinin halihazırda 400 milyon izleyicisi olduğu öngörülmektedir. Bu rakamlar Türkiye’yi Amerika’dan sonra dünyaya dizi ihraç eden ikinci ülke konumuna getirmektedir.en_US
dc.description.abstractTelevision series have been one of the most important reflections of global market policies applied in Turkey and recovery occurred in media sector during 2000s. Domestic TV series growing as fast as to become a solitary sector and gaining an international dimension have become the most watched popular programs in national television channels; on the other hand, they have transformed to exported productions going beyond national borders. More than 100 TV series have been produced in Turkey every year. 3 of every 4 series produced have been exported to 103 countries. It is predicted that Turkish series, marketed to all around the world primarily Middle-east, Balkan Counties, USA, Chile, Equator, China, Russia, Pakistan, already have 400 million audience. These numbers make Turkey the second country exporting TV series to world after America.en_US
dc.identifier.citationÖztürk, M. ve Atik, A. (2016). Ulusal pazardan küresel pazarlara uzanan süreçte Türk dizilerinin gelişimi / The development of Turkish series lying in process from to national market to the global markets. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 66-82. http://dergipark.org.tr/iled/issue/29371/314266en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage66en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1588
dc.identifier.volume3en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaleen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02744
dc.subjectTürk dizilerien_US
dc.subjectdizien_US
dc.subjectihracaten_US
dc.subjectküreselleşmeen_US
dc.subjecttelevizyonen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectTurkish TV seriesen_US
dc.subjectTV seriesen_US
dc.subjectexporten_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.titleUlusal pazardan küresel pazarlara uzanan süreçte Türk dizilerinin gelişimien_US
dc.title.alternativeThe development of Turkish series lying in process from to national market to the global marketsen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar