Okul terk oranı yüksek bir okulda disiplinlerarası yaklaşımla okul sağlığı hemşireliği çalışmaları

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

İstanbul Üsküdar İlçesinde, farklı dezavantajlara sahip ve okul terk oranı yüksek öğrencilerin bulunduğu bir ortaokulda, 2018 yılından itibaren, SOYAÇ işbirliği ve disiplinlerarası sistem yaklaşımıyla okul sağlığı hemşireliği çalışmaları yürütülmektedir. 11 Şube ve 225 öğrencinin bulunduğu okulda yürütülen bu çalışmalar aynı zamanda kurumlar arası/üniversiteler arası işbirliğinin sağlandığı proje çalışmaları kapsamında sürdürülmektedir. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu 3. ve 4. Sınıf öğrencileri bu çalışmalarda, okul sağlığı eğitimlerini öğretim üyelerinin koordinatörlüğünde yürütmekte ve okul toplumunun (öğrenci, veli, öğretmen) sağlığını koruyucu ve geliştirici eğitimleri planlayıp uygulamakta ve değerlendirmektedir. Aynı zamanda üniversitelerin psikoloji, sosyal hizmet, beslenme ve diyetetik bölümleri gibi farklı bölümden öğrenciler ile disiplinler arası işbirliği çerçevesinde ortak çalışmalar yürütmekte ve farklı disiplinlerle çalışma prensiplerini de deneyimlemektedirler...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul sağlığı, Hemşirelik, Disiplinlerarası, Sağlık Eğitimi, Halk sağlığı

Kaynak

Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yurt, S. (2022). Okul terk oranı yüksek bir okulda disiplinlerarası yaklaşımla okul sağlığı hemşireliği çalışmaları. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (27-28 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.