Okul terk oranı yüksek bir okulda disiplinlerarası yaklaşımla okul sağlığı hemşireliği çalışmaları
Yükleniyor...
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
İstanbul Üsküdar İlçesinde, farklı dezavantajlara sahip ve okul terk oranı yüksek öğrencilerin bulunduğu bir ortaokulda, 2018 yılından itibaren, SOYAÇ işbirliği ve disiplinlerarası sistem yaklaşımıyla okul sağlığı hemşireliği çalışmaları yürütülmektedir. 11 Şube ve 225 öğrencinin bulunduğu okulda yürütülen bu çalışmalar aynı zamanda kurumlar arası/üniversiteler arası işbirliğinin sağlandığı proje çalışmaları kapsamında sürdürülmektedir. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu 3. ve 4. Sınıf öğrencileri bu çalışmalarda, okul sağlığı eğitimlerini öğretim üyelerinin koordinatörlüğünde yürütmekte ve okul toplumunun (öğrenci, veli, öğretmen) sağlığını koruyucu ve geliştirici eğitimleri planlayıp uygulamakta ve değerlendirmektedir. Aynı zamanda üniversitelerin psikoloji, sosyal hizmet, beslenme ve diyetetik bölümleri gibi farklı bölümden öğrenciler ile disiplinler arası işbirliği çerçevesinde ortak çalışmalar yürütmekte ve farklı disiplinlerle çalışma prensiplerini de deneyimlemektedirler...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul sağlığı, Hemşirelik, Disiplinlerarası, Sağlık Eğitimi, Halk sağlığı
Kaynak
Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yurt, S. (2022). Okul terk oranı yüksek bir okulda disiplinlerarası yaklaşımla okul sağlığı hemşireliği çalışmaları. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (27-28 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.