Birimler

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 102
  • Organizasyon Birimi
    Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü
    Her ülkede her düzeydeki okulda matematik öğretiminin gerekliliği tartışılmaz bir konudur. Bir ülkenin eğitiminde matematiğe ayırdığı yer o ülkenin kendi dilini öğretmek için ayırdığı yere eşdeğer olmalıdır. Matematik eğitimi pek çok bakımdan gereklidir. Matematik bireyin doğuştan gelen yeteneklerini ortaya çıkarmasını ve gelişimini sağlar. Matematik evrensel bir iletişim aracıdır. Ayrıca matematik mantıksal düşünmeyi öğreten kesinliğe erişmenin ve evrensel doğruları bulmanın bir aracıdır. Matematiğin en büyük özelliklerinden biri de öğrencilerin kritik düşünme, soyut düşünme, analiz ve sentez yapma gibi üst düzey becerilere sahip olması için bir araç olmasıdır. Bu bağlamda bizim Matematik Öğretmenliği anabilim dalımızda vermek istediğimiz matematik eğitimi öncelikle alan konusunda eksiği olmayan, matematik öğretiminde gerekli yöntem ve tekniklerini iyi bilen, matematik eğitiminde teknolojinin sunduğu tüm olanaklardan yararlanan öğretmen yetiştirmek için hazırlanmış geniş ve kapsamlı bir eğitim programı uygulamaktır. Uygulamayı planladığımız bu programın amacı bilgi üreten ve bu bilgiyi aktarabilen nitelikli bireyler yetiştirerek giderek artmakta olan öğretmen ihtiyacını karşılamaktır. Mezunlarımızın bilgili ve yetkili eğiticiler olmasının yanı sıra öğrenme ve öğretme motivasyonu olan, insanlarla birlikte çalışabilen, bildiklerinin paylaşabilen, öğrenme ve öğretme konusunda sebatkar, iletişim becerileri güçlü, yaşam boyu öğrenmeyi amaçlayan öğretmenler olmasını hedefliyoruz. Ayrıca matematiği öğrencilerin korkulu rüyası olmaktan çıkaracak, matematiğin önemini ve uygulama alanlarını öğrencilerine gösterecek matematik öğretmenleri yetiştirerek bu alandaki açığımızı kapatmayı hedefliyoruz. Mezunlarımız özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında ‘Matematik Öğretmeni’ olarak çalışabilmektedir. Mezunlarımızın iş olanakları sadece ülkemizle sınırlı değildir. Ülkelerin pek çoğu artan öğretmen açığını kapatmak için yurt dışından göçmen olarak öğretmen almaktadır.
  • Organizasyon Birimi
    Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Gemi ve Yat Tasarımı Bölümü
    Gemi ve Yat Tasarımı bölümü, 2009 yılında kurulmuş olup, alanında Türkiye ve dünyadaki ilk lisans programıdır. Dünyadaki yat inşaatı sektörü, gittikçe genişleyen yapısı ile büyük çapta araştırma-geliştirme ve yatırım faaliyetlerinde bulunmakta, bu gelişmeler, denizci ülkelerin ekonomisine getirdiği yüksek katma değerler yanında, ülkeler için önemli prestij kazançları da sağlamaktadır. Gemi ve Yat Tasarımının öne çıkan özelliği, bir denizcilik programı olmasıdır. Böylelikle, ortak çalışma alanları dikkate alındığında, sivil ve askeri, bütün denizcilik programlarıyla aynı ailenin doğal bir üyesidir. Elementer düzeyde mühendislik bilgisinin verildiği programın çalışma ve etkinlik alanı, gemi ve yatların yanında styling ve iç mekan tasarımının lider rollere soyunduğu deniz araçlarının tümünü kapsamaktadır.
  • Organizasyon Birimi
    Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümü
    Yeryüzünün en eski mesleği olan mimarlık; insanoğlunun varlığı ile başlayan, toplumun ve kentin tarihsel ve mekânsal birikimi, gelişimi ve dönüşümlerinin somut olarak algılanabildiği ‘’yapı yapma’’ eylemidir. Mimarlık eğitiminin en temel misyonu ise, bu birikimi kendi koşulları içinde anlamak, irdelemek ve yeniden yorumlamaktır. Bu nedenle; Mimarlık Bölümü öğretim programımız, mesleki çalışma alanının her türlü pratik ve teorik yönlerini içermeyi hedeflemekte ve öğrencilerin sosyal, sanatsal, teknik yeterlilik ve sorumluluklarının yanı sıra, organizasyon ve iletişim becerilerini geliştirmeyi de amaçlamaktadır. Öğrencilerimize, entelektüel vizyon, meslek formasyonu, mimarlık ve şehircilik problemlerini çözmede gerekli yeteneği kazandırabilmenin yanı sıra; işbirlikçi ve disiplinler arası mimarlık deneyimi ile mimarlık mesleğinin farklı yönleri konusunda da beceri kazandırmayı hedeflemektedir.
  • Organizasyon Birimi
    Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü
    1997 yılında kurulan Hukuk Fakültesi, Türkiye'deki köklü hukuk fakültelerine göre oldukça genç bir kurum olmasına rağmen yapılandırmasını hızla tamamlamış ve nitelikli bir hukuk fakültesinin sahip olması gereken tüm özelliklere sahip olmuştur. Fakültemiz, 2000-2001 akademik yılında ilk mezunlarını vermiştir. Fakültenin lisans programı, özellikle kıta Avrupa?sı devletlerindeki hukuk eğitimi programlarına paralel olarak tasarlanmıştır. Fakültemizin mezunları, temel hukuk formasyonunu almış, hukukun sürekli değişen güncel dalları bakımından yetkinleşmiş, yorum yapma, analiz etme, görüşlerini yazılı ve sözlü biçimde aktarma becerileri gelişmiş bireyler olarak hukukçuluk mesleğine başlamaktadır. Günümüzde iyi bir hukukçuda aranan en az bir yabancı dili iyi seviyede kullanma becerisini sağlamak amacıyla, öğrencilerimize İngilizce hazırlık sınıfı imkânı sunulmaktadır.
  • Organizasyon Birimi
    Hemşirelik Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümü
    Yüksekokul Öğrenim programı, öğrencilerin bütüncü ve hümanistik felsefeye sahip, etkili iletişim kurabilen, ekip çalışmasına uyumlu, sürekli kaliteyi iyileştirmek için değişim yaratabilen ya da değişime ayak uydurabilen, yeni bilgilere ulaşan, yeni teknolojileri kullanan, girişken hemşireler olarak yetişmesini sağlayıcı özelliktedir. Öğrenim programında, öğrencilerin sağlığı geliştirici, koruyucu, tedavi ve rehabilite edici bakımı öğrenmelerini sağlayıcı temel hemşirelik derslerinin yanı sıra temel tıp dersleri ve sosyal bilim dersleri yer almaktadır. Çoğunluğu müzik, oyunculuk, fotoğrafçılık gibi sanat derslerinden oluşan seçmeli dersler ile öğrencilerin algılarının ve insanı anlama yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
  • Organizasyon Birimi
    İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    İşletme Bölümümüz, üniversitemizin “Düşüncede Özgür–Eğitimde Çağdaş – Bilimde Evrensel” misyonundan hareket ederek düşünen, iyi uygulamalar geliştiren, araştırma ve çözümleme yetenekleri güçlü, teorik bilgiyi uygulamayla pekiştirerek iş yaşamına artı değer sağlayabilecek bireylerin yetiştirilmesini hedeflemektedir.
  • Organizasyon Birimi
    Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce Lisans Programı
    Lisans Programları İngilizce Dersleri
  • Organizasyon Birimi
    İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümü
    Felsefe Bölümünün öğretim elemanları alanlarında isim yapmış; ulusal ve uluslararası bağlamda yaptıkları çalışmalarla, felsefi düşünmeye ve felsefe bilgisinin çoğalmasına özgün katkıda bulunan kişilerdir. Sadece Üniversite içindeki eğitim çalışmalarına önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde katkı vermekle kalmayan, toplumdan/kamudan gelen istemleri de konferans, rapor verme vb. çalışmalarla yoğun bir biçimde karşılayan öğretim elemanları, Bölüm öğrencilerinin özgüvenlerinin artmasına da katkıda bulunmaktadırlar. Üniversitenin özellikle İnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezine katkı sağlayan öğretim elemanları, Türkiye Felsefe Kurumu Derneğinin de gerek yönetiminde gerek tüm bilimsel çalışmalarında ağırlıklı olarak yer almaktadırlar. Bu türden çalışmalarını uluslararası boyutta, Uluslararası Felsefe Kuruluşları Federasyonunda (FISP),Uluslararası Felsefe Enstitüsünde (IIP), UNESCO kürsülerinde (UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü, 2009; UNESCO Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kültür, 2019) çeşitli düzeylerde yönetici ya da üye olarak da sürdüren öğretim elemanları, radyo ve televizyonlarda da felsefi düşünmenin ve felsefe bilgisinin çoğalmasına ve yayılmasına katkıda bulunmaktadırlar. Bölümün öğretim üyelerinin bir bölümü, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Felsefe İhtisas Komitesiyle, İnsan Hakları İhtisas Komitesinin üyeleri olarak da katkılı olmuşlardır. Çok sayıda projede çalışan öğretim elemanları, Felsefe Bölümü öğrencilerinin de bu projelerde yer almalarına yardımcı olmaktadırlar. Ülkemizdeki ortaöğretim kurumlarında çalışan Felsefe Grubu Öğretmenleriyle çok güçlü ilişkileri olan Felsefe Bölümü öğretim elemanları, zaman zaman bu öğretmenlere hizmetiçi eğitim konusunda katkı sağlamaktadırlar. Felsefe Bölümünün sivil toplum kuruluşlarıyla ilişkisi Türkiye Felsefe Kurumu Derneğiyle sınırlı değildir. Bölümün öğretim elemanları, İstanbul'daki ve Türkiye'deki çok sayıda dernek ve vakıfla, özellikle Üniversitemizin kurucu vakfı olan İstanbul Marmara Eğitim Vakfıyla (İMEV) işbirliği içindedir. Etik, insan hakları, felsefe eğitimi, düşünme eğitimi, çocuklar için felsefe, eleştirel-özenli ve yaratıcı düşünme, Felsefi Danışmanlık konusunda dikkate değer çalışmalar yapan öğretim elemanları, ulusal ve uluslararası boyutta çok sayıda projede yer almaktadırlar. Yukarıda da belirtildiği gibi, Felsefe Bölümünün aynı zamanda Üniversitemizin desteğiyle de 2009 ve 2019 yılında kurulan UNESCO kürsüleriyle organik bağı vardır.
  • Organizasyon Birimi
    Rektörlük, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
    “Düşüncede özgür, eğitimde çağdaş, bilimde evrensel” olma hedefiyle ilerleyen Maltepe Üniversitesi'nin bir birimi olarak Kütüphane ve Bilgi Merkezi, kuruluş çalışmalarını 1997-1998 yılları arası yürütmüş, 2003 yılında bütün fakültelerle birlikte Marmara Eğitim Kampüsüne taşınmıştır ve hizmetlere halen burada devam etmektedir. 2018 yaz mevsiminde yenilenen Kütüphane ve Bilgi Merkezi, kullanıcılarının eğitim ve araştırma programlarını destekler ve doğru bilgiye doğru yoldan doğru zaman içerisinde ulaşmalarını sağlar. “Bilgiye kolay, hızlı ve sınırsız bir şekilde erişmeyi” temel ilke olarak benimseyen Merkez: Güncel ve zengin hem basılı hem dijital koleksiyonu; iletişime açık, bilgili ve istekli çalışanları; çağın önüne geçen teknolojik olanaklarıyla bilgi ile kullanıcı arasında köprü görevi üstlenir, en kısa zamanda en güvenli yoldan bilgiye erişimi sağlar. Üniversitemizin akademik birimleri ve yurtlara eşit mesafede bulunan Kütüphane ve Bilgi Merkezi tüm çalışma alanları dikkate alındığında, 5.280 m2 kapalı alana sahiptir. 940 kişilik oturma kapasitesi, 50 bilgisayarlı bilgisayar salonu, 4 grup çalışma odası, okuma salonları, süreli yayınlar salonu ve sosyal alanlar bulunmaktadır.
  • Organizasyon Birimi