Yazar "Kutlu, Yasemin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Bir grup öğrenci hemşirede atılganlık eğitiminin etkinliği(Maltepe Üniversitesi, 2009) Kutlu, YaseminÇalışmanın amacı: Bu çalışma, bir grup öğrenci hemşirede Atılganlık Eğitimi’nin etkinliğini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Yöntem: Atılganlık eğitiminin etkinliğine karar vermek için yarı deneysel, tek grup pretest-posttest araştırma modeli kullanılmıştır. Kurum izni ve çalışmaya katılan öğrencilerin izni alınarak üç ayrı grup öğrenci hemşireye, araştırmacı tarafından 8 oturumdan oluşan Atılganlık eğitimi uygulanmış, uygulama öncesi ve sonrası yapılan testlerle eğitimin etkinliği saptanmıştır. Çalışmada, öğrencilerin özelliklerini belirleyen anket formu ve A.S Rathus (1977)’un geliştirdiği ve Nilüfer Voltan Acar (1980)’ın Türkçeye uyarlama çalışması yaptığı Rathus Atılganlık Envanteri (RAE-Rathus assertiveness Schedule) kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda veriler, “student t” ve “Wilcoxon Signed Ranks Test” ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilere verilen atılganlık eğitiminin, öğrencilerin atılgan davranış göstermesinde etkili olduğu bulunmuştur (t: -2,516; p<0,01). Sonuç: Atılganlık eğitim programlarının öğrenci hemşirelerde uygulanması ileride kendisine güvenen ve haklarını savunan, bunun yanında hastalarının da savunuculuğunu yapan hemşireler yetişmesinde etkili olacaktır.Yayın Ergenlerde öfke ifade tarzı ve ilişkili faktörler(Maltepe Üniversitesi, 2009) Albayrak, Banu; Kutlu, YaseminÇalışmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı, 16-18 yaş arası ergenlerin öfke ifade tarzını ve ergenin bireysel/ailesel özellikleri ile öfke ifade tarzı arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Yöntem: Çalışma, tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak planlanmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinde 4 lisede, eğitim ve öğretim yılına devam eden (N: 905) lise son sınıf öğrencisi; örneklemini ise bu evrenden olasılıksız örnekleme yöntemiyle seçilen, yaşları 16-18 arasında olan 158’i kız, 118’i erkek toplam 276 lise son sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmanın verilerini toplamak için, Demografik Bilgi Formu ve Sürekli Öfke/Öfke İfade Tarzı Ölçeği (SÖÖTÖ) kullanılmıştır. Ayrıca ergenlerin Beden Kitle İndekslerini belirlemek için ölçülen kilo ve boy ölçümleri bilgi formuna kaydedilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin, sürekli öfke puanlarının 23.24 ± 5.72; öfke içe vurum puanlarının 15.42 ±3.78; öfke dışa vurum puanlarının 17.70 ± 4.55; öfke kontrol puanlarının ise 19.39 ± 4.53 olduğu bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin sağlık sorunlarından etkilenmeleri ve Beden Kitle İndeks’leri arttıkça öfke içe vurumunun arttığı belirlenmiştir. Sonuç: Öfke, her yaşta olduğu gibi ergenlerde de görülen önemli duygusal tepkilerden biridir. Çalışmada, ergenlerin öfke kontrolleri daha yüksek bulunmuştur. Bu nedenle, okul sağlığı çalışanlarının, öfkenin ifade edilmesine yönelik girişimleri planlaması önemlidir.