Yazar "Kutlu, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMES(2018) Kutlu, Ahmet; Bedel, AhmetBu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin sorunlarla başa çıkma stratejileriile algıladıkları sosyal destek arasındaki ilişkiyi incelemek ve algıladıklarısosyal desteğin sorunlarla başa çıkma stratejilerini yordayıp yordamadığını belirlemektir.Bu amaçla 305 ortaokul öğrencisine Spirito, Stark ve Williams (1988)tarafından geliştirilen Ergenler İçin Başa Çıkma Ölçeği ve Yıldırım (2004) tarafındangeliştirilen Algılanan Sosyal Destek Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanınistatistiksel analizlerinde Korelasyon ve Regresyon analizi tekniği uygulanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; aile, öğretmen ve arkadaştan algılanan sosyaldestek ile aktif başa çıkma arasında pozitif yönde ve arkadaştan algılanan sosyaldestek ile kaçınan başa çıkma arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Bununla birlikte; aile, öğretmen ve arkadaştan algılanan sosyal destek puanı,aktif başa çıkmanın %13’ünü yordamaktadır. Araştırmanın bulguları ışığında,sorunlarla başa çıkmada etkili olan öğrencilerin algıladıkları sosyal desteğe katkısağlayacak faaliyetlerin programlarda yer almasının önemine vurgu yapılmış vesonraki araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.Yayın Çatışma çözme programının ortaokul öğrencilerinin çatışma çözüm becerilerine, sürekli öfke ve öfke ifade tarzlarına etkisi(2019) Kutlu, Ahmet; Bedel, AhmetBu araştırmanın genel amacı, çatışma çözme psikoeğitim programının, ortaokul öğrencilerinin çatışma çözüm becerileri, sürekli öfke ve öfke ifade tarzları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu araştırma Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir ortaokulda 2015-2016 eğitim-öğretim yılında yapılmıştır. Deney grubunda ve kontrol grubunda 12'şer öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada yarı deneme modeli içerisinde yer alan eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere haftada iki oturum olmak üzere beş hafta süresince çatışma çözme psikoeğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubunda yer alan öğrencilere ise herhangi bir eğitim verilmemiştir. Araştırmada veri toplamak için ‘‘Çatışma Çözümü Becerileri Ölçeği’’ ve ‘‘Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği’’ kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun ön-test son-test fark puanlarının anlamlılığı için Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; ergenlere uygulanan çatışma çözme psikoeğitim programının ergenlerin bütünleşme ve uyma puanlarını artırmada; hükmetme puanlarını düşürmede etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca çatışma çözme psikoeğitim programı uygulanan öğrencilerin sürekli öfke düzeylerini, içe yönelik öfke tarzı ve dışa yönelik öfke tarzı puanlarını düşürmede; öfke kontrol puanlarını ise artırmada etkili olduğu belirlenmiştir.Yayın The effects of recovery techniques taught to children after trauma experience on the coping strategies(2019) Kutlu, Ahmet; Bedel, AhmetThe objective of this study was to examine the effects of the recovery techniques training program on children's coping strategies. This research was conducted in a state middle school in Turkey during the educational year of 2016-2017. Both the experimental and the control groups consisted of 12 students. In this research nonequivalent control group model of quasi-experimental design was used. For the students in the experimental group, a recovery training program was applied once a week for eight weeks. No training was provided for the students in the control group. 'Child Postraumatic Stress Reaction Index” and “Kidcope” were used to collect the data in the study. The Mann-Whitney U test was used for the significance of the difference between pretest and posttest scores. According to the findings obtained; the recovery training program applied to children was effective in increasing active coping scores and in reducing the avoidant coping and negative coping.