Yazar "Kaya, Levent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın ATATÜRK HAVALİMANI SALDIRISINDA KADIN HAVACILAR GÖZÜYLE KRİZ YÖNETİMİ(2023) Uncular, Muhittin Hasan; Kaya, LeventHavacılık dünyadaki en gözde sektörlerden biri olarak çok zor koşullarda da olsa varlığını sürdürmeye devam etmektedir. Yıllarca tüm dünyada ses getirmeye yönelik birçok eylemin hedef aldığı sektör havacılık ve hedef aldıkları mekânlar havalimanları olmuştur. Böylesine önemli ve kritik bir sektörde kadın varlığı da hiç şüphesiz büyük önem taşımaktadır. Günlük hayatın her iş kademesinde büyük bir emek ve çabayla çalışan kadınlar, havacılık sektöründe de cansiperane bir şekilde çalışmaya devam etmektedir. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kadınlar havacılıkta görev almaktadır. Bazen bir kaptan pilot, bazen bir kabin memuru, bazen bir teknisyen, kısacası havacılık sektöründeki tüm iş kollarında kadınları görmek mümkündür. Atatürk Havalimanı tüm dünyada ses getiren büyük bir terör olayına sahne olmuştur. Saatlerce süren hayatla ölüm arasındaki mücadelede o gün havalimanında görev yapan, böylesine büyük bir krizi yöneten kadın havacılık çalışanlarıyla birebir görüşmeler yapılarak, nitel çalışma yöntemine başvurulmuştur. Bu çalışmada havacılık iş kolunda çalışan kadınların gözünden bir krize bakılmaya ve 28 Haziran 2016 tarihinde saat 21.22’de olay günü görevi başında olan kadın çalışanlara ulaşılmaya çalışılmıştır. 9 tane kadın çalışana ulaşılmış, bu kadın çalışanlardan 4 tanesi saldırı olayı ile alakalı görüşmeyi kabul etmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemine göre anlatı araştırması yapılarak olay günü ile ilgili kadınların gözünden kriz yönetimi, güvenlik, koordinasyon, tahliye gibi konularda sorular yöneltilmiştir. Hazırlanan sorular 3 tane alanında uzman öğretim üyesi tarafından incelenmiş ve onaylanmıştır. Yaşanan bu olay sonrasında, olayı yaşayan kadın havacılık çalışanlarının tespit ve önerileri önem arz etmektedir. Elde edilen veriler literatürdeki “kadın eliyle havacılıkta kriz yönetimi” alanında bir boşluğu doldurmada etkin rol alacaktır.Yayın Bir Pazarlama Aracı Olarak Havacılık İttifaklarında MüşteriSadakat Programlarının Yeri: Körfez İttifakı Model Önerisi(2021) Karasar, Şahin; Kaya, Levent; Uncular, Muhittin HasanTicaret ve alış verişin insanlık tarihi kadar eski olduğunu söylemek mümkündür. Tarih boyunca insanlar temel ihtiyaçlarınıkarşılayabilmek için birbirlerinin sanat, zanaat ve üretiminden de faydalanmış ve bir ticaret kültürü var olmaya ve gelişmeyebaşlamıştır. Kurumlar ellerinde bulundurdukları mevcut müşterilere ilaveten müşteri portföylerini daha da artırmak için farklıprogramlar geliştirmişlerdir. Havacılık sektöründe de müşteri sadakati önemlidir. Ortak amaç ve hedefler doğrultusunda zamanlabirbirlerinin merkezlerinden, mevcut müşteri-yolcu networkundan faydalanmak isteyen havayolları farklı ittifaklar oluşturmuştur.Dünya havacılığında üç büyük havayolları ittifakından bahsetmek mümkündür. Bunlar; 1) Oneworld 2) Skyteam 3) Star Alliance’dır.Körfez taşıyıcıları olarak bilinen Etihad, Emirates ve Qatar Havayollarının diğer üç büyük havayolu ittifakında olduğu gibi bir ittifakoluşturup bu çerçevede müşteri sadakat programları geliştirmeleri, “Körfez İttifakı” şeklinde bir havacılık ittifakı modeli önerisininbu çalışma ile sunulması amaçlanmaktadır. Kalitatif analiz yöntemlerinden biri olan derinlemesine mülakat görüşmesi ile çalışmasonunda amaçlanan “Körfez İttifakı” model önerisine temel teşkil edecek şekilde veri elde edilmesi amaçlanmaktadır.Yayın Pandemi döneminde paydaş algısı ve yönetimi: Havacılık sektörü üzerine bir araştırma(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Kaya, Levent; Yavuz, ŞenayBu araştırmada iç paydaşlar ile yolcular arasındaki tutumlar kendi arasında ve birbiriyle kıyaslanmış ve yolcuyu anlamak ve doğru iletişim kurmak ve krize yönelik etkili adımların atılabilmesi bakımından alt, orta ve üst düzey kademedeki çalışanların hangisinin yolcuyla tutumlarının daha benzer olduğunun ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada IATA tarafından Pandemi sürecinde, paydaşların tutumlarını ölçmek üzere hazırlanmış olan bir ölçek Türkçe’ye uyarlanmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’de faaliyet gösteren havayollarının farklı pozisyonlardaki çalışanları (İç paydaş) ile yolcularıdır (Dış paydaş). 404 yolcuya uygulanan anketlerden 392 adeti geçerli kabul edilmiştir 72 adet sektör çalışanına anket uygulanabilmiştir.Pandemi sonrası yolcuların Covid-19’a yakalanma endişesinin yolcuda düşük olduğu görülürken diğer tüm iç paydaşlarda benzer olduğu görülmüştür.Bununla birlikte yolcuların pandemi sonrası alacağı önlemler ile ilgili olarak yolcular ile üst düzey yöneticilerin tutumlarının benzer olduğu anlaşılmıştır. Pandemi sonrası seyahatte Covid-19 önlemleri ile ilgili yolcu güveni ile iç paydaş güven derecelerinin çok benzer olduğu belirlenmiştir. Bu araştırma ile Pandemi döneminde yolcular ile sektör paydaşları arasında bilgi aktarımının doğru olduğu ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan sektör üst düzey yönetim kademelerinin, yolcuları daha iyi anladığı ve bu doğrultuda daha etkili önlemler geliştirebileceği düşünülmektedir.Yayın The Review of A Crisis: Charkhi Dadri(2021) Uncular, Muhittin Hasan; Kaya, Levent; Çiçek, MeltemAviation history is full of with incidents and accidents starting from almost the first days the planes had been flying in the skies. Sometimes because of some technical causes, sometimes because of weather conditions, sometimes because of human factors and because of many other causes, accidents and incidents occur. For many decades there have been searches on the reasons of aircraft accidents and the question “why did that accident happen?” has always been tried to be answered by investigators, accident experts and aviation professionals. Besides the loss of lives, accidents had also played a divine role in shaping the destiny of the airline companies. There should be lessons taken from history for the aviation as well. The aviation history is also full of with the airlines that bankrupted after an accident. Somewhere around India called Charkhi Dadri, has a bad reputation for one of the most tragic mid collision in the history of aviation when two aircraft collided in the sky as a result of the pilot failures that followed one after another and caused that unforgettable tragic event which resulted with the death of 349 people on both aircraft. With a qualitative method, this paper is a review of the chain of events that caused the Charkhi Dadri collision from the communication and CRM point of view, in other words crew resource management wise. A descriptive method has been applied. This study has been made in accordance with the ethics committee report dated on 04.09.2020 with the decision number 2020/10-02.Yayın Sivil havacılık sektöründe müşteri eğilimlerini etkileyebilecek faktörler(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Kaya, Levent; Görkem, ŞenayBu araştırma sivil havacılıktaki hizmet faktörlerinin havayolu müşterilerinin eğilimlerine olan etkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın başında 50 kişi ile pilot çalışma yapılmıştır. Bu takiben 420 kişi ile araştırma sürdürülerek 23 adet anket analiz dışı bırakılmış, geriye kalan 397 anket ise çalışmanın amacına uygun olduğundan analize dâhil edilmemiştir.