Yazar "Haydari, Nazan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın A collaborative media production project on human rights: bridging everyday and media education(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2015) Haydari, Nazan; Kara, MustafaGiven the importance of media institutions and universities as spaces of knowledge productions, development of 'critical media pedagogy' becomes crucial for the establishment of a responsible and ethical media environment. Drawing from the collaborative project of The First Step into Human Rights: I do not do it! - A Short Film Project on Human Rights, this study discusses the significance of media students' involvement in an interdisciplinary and collaborative project dealing with the realities of 'everyday' in the development of critical media pedagogy in Turkey. The study is based on the authors' personal observations as the supervising media instructors who have participated in the development and application of the project as well as the accounts of the media students who were actively involved in the process. The authors have argued for the integration of various partners into media education, perceiving this as a necessary extension of the learning process beyond the walls of the classroom in order to build connections with the realities of others - an important dimension in the development of a media environment promoting social justice and cultural dialogue.Yayın Rol model olarak roman eğitim gönüllüleri(Maltepe Üniversitesi, 2022) Haydari, Nazan; Tutal, Ayça; Ölgen, Damla; Ertaş, Ebru; Balon, Emre; Şahin, Kiraz; Kaytan, Leyla; Kaytan, Fatoş; Aslım, TugayAlbert Bandura’nın sosyal öğrenme kuramı, gözlem ve rol modellerinin gençlerin öğrenme süreçlerinde kritik rol oynadığına vurgu yapar. Pozitif deneyim ve tecrübeleri sergileyen rol modellerin, gençlerin başarıyı değerlendirmeleri, özgüvenlerini pekiştirmeleri ve kendi kapasitelerini ortaya çıkarmalarında önemli etkileri vardır. Bu çalışmada üniversite eğitimlerine devam eden, kendi alanlarında başarılı olmuş ve farklı projelerde çalışan Roman eğitim gönüllüleri, Roman gençler ve çocuklar için rol model olarak ‘Okuldayız: Üsküdar Projesi’ne dahil oldular. Roman eğitim gönüllüleri, ‘Okuldayız: Üsküdar projesi’nin genel yapısı içinde oluşmuş aile ve sınıf ekiplerine kendi tercih ve öncelikleri de dikkate alınarak katıldılar. Süreç, sekiz Roman eğitim gönüllüsünün katılımıyla Şubat ve Haziran 2021 döneminde gerçekleşti. Ekiplerin belirlediği çalışma prensiplerini takip ederek Roman eğitim gönüllüleri kendi yetkinlikleri ve Roman kimlikleri ile ekiplerdeki çocuklar ile iletişimi artırmaya ve rol model olarak çocukların kendi güçlü yanlarının farkına varmalarına ve istediklerini başarabileceklerine dair bir inanca sahip olmalarına destek verdiler. Bu çalışma projede yer alan gönüllü Roman gençlerinin projede rol model olarak kendilerini değerlendirmelerini ve pozitif rol modellerinin çocuklar üzerindeki deneyim ve gözlemlerini tartışmaya odaklanmaktadır.Yayın The state of media literacy in Turkey(ELSEVIER SCIENCE BV, 2011) Oguzhan, Ozlem; Haydari, Nazan; Akcamete, G; Uzunboylu, H; Oulmu, S; Karahoca, A; Babadoan, C; Ozdamli, F; Kanbul, SCritical media literacy embodies the issues of participation and critical analysis. Unlike many countries, media literacy education in Turkey has emerged as a state effort rather than a local grassroots movement. This study provides a discursive analysis of 'media literacy' as represented on the official web site of the project. We argue that media literacy efforts in Turkey follow "a traditionalist 'protectionist' approach", by aiming to protect children from the negative effects of media, and mainly focusing on the decoding of media texts. We point out that such a narrow definition of media literacy hinders its potential for building a transformative media education. (c) 2011 Published by Elsevier Ltd. Open access under CC BY-NC-ND license.Yayın Toplum temelli üniversite eğitimi(Maltepe Üniversitesi, 2022) Haydari, Nazan; Musaoğlu, Alida; Tan, Ceren; Erkek, Ertürk; Eren, İbrahim; Muslui, Sabina; Kurt, Zeynep2010 yılından başlayarak SOYAÇ’ın güncel projelerinde yer alan öğrenciler ve mezun öğrenciler çalışmaları süresince dezavantajlı çocuklar ve gençler ile bir araya gelmişlerdir. Bahsi geçen dezavantaj, okul terki ve sokakta yaşama riskinin yüksek olduğu çocukları ve gençleri ifade etmektedir. Sempozyumun bu bölümüne konuşmacı olarak katılan üniveriste öğrencileri ve mezunları SOYAÇ’ın farklı projelerinde yer almışlardır. Farklı projelerde gönüllü olan ve farklı disiplinlerde öğrenim görmüş öğrenciler, SOYAÇ modeli sayesinde toplum temelli eğitim ile deneyim kazanma fırsatı bulmuşlardır. Proje çalışmaları süresince üniversite öğrencileri yüksek risk grubundaki çocuklar ve gençlerle düzenli şekilde bir araya gelerek birlikte etkinlikler ve atölyeler geliştirmişlerdir. Bunun yanı sıra, üniversite öğrencileri, çocuklarla güvene dayalı iletişim kurmuş ve birer rol model oluşturarak çocukların gelişimine katkı sağlmayı amaçlamışlardır. Bu sayede, belki de toplum tarafından dışlanmış genç bireyler ilk defa görülmüş, duyulmuş ve dinlenmiştir. Ayrıca, öğretim görevlileri tarafından verilen süpervizyon ile proje çalışmalarında yer alan her üniversite öğrencisi bireysel olarak da desteklenmiştir...