Rol model olarak roman eğitim gönüllüleri

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Albert Bandura’nın sosyal öğrenme kuramı, gözlem ve rol modellerinin gençlerin öğrenme süreçlerinde kritik rol oynadığına vurgu yapar. Pozitif deneyim ve tecrübeleri sergileyen rol modellerin, gençlerin başarıyı değerlendirmeleri, özgüvenlerini pekiştirmeleri ve kendi kapasitelerini ortaya çıkarmalarında önemli etkileri vardır. Bu çalışmada üniversite eğitimlerine devam eden, kendi alanlarında başarılı olmuş ve farklı projelerde çalışan Roman eğitim gönüllüleri, Roman gençler ve çocuklar için rol model olarak ‘Okuldayız: Üsküdar Projesi’ne dahil oldular. Roman eğitim gönüllüleri, ‘Okuldayız: Üsküdar projesi’nin genel yapısı içinde oluşmuş aile ve sınıf ekiplerine kendi tercih ve öncelikleri de dikkate alınarak katıldılar. Süreç, sekiz Roman eğitim gönüllüsünün katılımıyla Şubat ve Haziran 2021 döneminde gerçekleşti. Ekiplerin belirlediği çalışma prensiplerini takip ederek Roman eğitim gönüllüleri kendi yetkinlikleri ve Roman kimlikleri ile ekiplerdeki çocuklar ile iletişimi artırmaya ve rol model olarak çocukların kendi güçlü yanlarının farkına varmalarına ve istediklerini başarabileceklerine dair bir inanca sahip olmalarına destek verdiler. Bu çalışma projede yer alan gönüllü Roman gençlerinin projede rol model olarak kendilerini değerlendirmelerini ve pozitif rol modellerinin çocuklar üzerindeki deneyim ve gözlemlerini tartışmaya odaklanmaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Sosyal öğrenme kuramı, Rol model, Roman gençleri

Kaynak

Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Haydari, N., Tutal, A., Ölgen, D., Ertaş, E., Balon, E., Şahin, K., Kaytan, L., Kaytan, F. ve Aslım, T. (2022). Rol model olarak roman eğitim gönüllüleri. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (17-17 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.