Yazar "Arslan, Ahmet Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Gig ekonomisinin havacılık sektöründeki geleceği / Future of Gig economy in aviation Industry(İnan Eryılmaz, 2020) Şen, Gülaçti; Arslan, Ahmet Hakan; Bütün, ErhanSon zamanlarda ekonomi ve çalışma ilişkileri alanında önemli bir kavram olarak önemi artan gig ekonomisinin, işveren-çalışan ilişkisini kökten değiştirmeye başladığı görülmektedir. Bağımsız çalışanların ve kendi kendinin patronu olanların oluştuğu bir ekonomi modeli olan gig ekonomisi, bireyler veya şirketler arasında kısa vadeli ve görev bazında yapılan işleri ve bunun karşılığında yapılan ödemeleri kapsayan bir ekonomi olarak tanımlanabilir. Geleneksel iş modellerinin yok edildiği yeni sistemde gig ekonomisi, ağ tabanlı işler ve lokasyon tabanlı işler olarak ayrılmaktadır. Buradan hareketle gig ekonomisinin hangi sektörlerde uygulanabileceği, hangi mesleklerin gig ekonomiye dahil olduğu ile ilgili çalışmalar yapılırken, günümüzde gig ekonomisine havacılık sektörünün de dahil olduğu görülmektedir. Sektörde özellikle uçuş ekibinin gig ekonomisinde yer almaya başlamasıyla, küresel veritabanı üzerinden pilot ve kabin ekibi gereksinimleri karşılanmaya başlanmıştır. Havacılık sektöründe gig ekonomisinin uygulanabilirliği tartışma konusu olurken, bu çalışmada, gig ekonomisinin havaalanındaki olası farklı meslekler üzerinde kullanılabileceği öngörülmektedir. Çalışmada öncelikle teorik bir analiz yapılmış, sonrasında havaalanındaki olası farklı mesleklerin gig ekonomisine uygulanabilirliği değerlendirilmiştir.Yayın Havacılıkta kriz yönetimi: Southwest havayolları örneği / Crisis management in aviation: Case of Southwest airlines(İnan Eryılmaz, 2019) Arslan, Ahmet Hakanİşletmeler, günümüz iletişim teknolojilerinin yarattığı dijital mecranın vazgeçilmezi sosyal medya platformlarında her an markalarını, ürünlerini, imaj ve itibarlarını olası kriz tehditlerine karşı korumak zorundadırlar. Özellikle havacılık sektörü, krize oldukça açık bir sektör durumundadır. Eğer işletmeler, kriz öncesinde olası kriz senaryolarını doğru planlamış ve önlemlerini alıp hazırlık yapmışlar ise kriz sürecini sağlıklı bir şekilde yönetilebilmektedirler. Kriz yönetimi; idareci veya yöneticinin, olası tehditlere karşılık yaptığı hazırlıklar ile markasını olumlu veya olumsuz her açıdan gerçekleşebilecek durumlara karşı koruyup içine düşülen durumdan en yüksek faydayı sağlamak için tüm süreçleri yönetebilmesidir. Kriz yönetiminde havacılık sektöründe yaşanmış bir örneği mercek altına alan bu çalışmada amaçlı örneklem tercih edilmiş; her gün yüzbinlere insana hizmet veren bir işletmede oluşan büyük bir kriz karşısında işletmenin nasıl davrandığını gösterebilmek amacıyla Southwest Havayolları örneklem olarak seçilmiştir. Dünyanın en büyük low cost havayolu şirketi olan Southwest Havayollarının Temmuz 2016’da yaşadığı teknoloji krizini nasıl yönettiği analiz edilmiştir. Çalışmada; literatür bilgisi verildikten sonra örneklemde yer alan Southwest Havayollarının yaşadığı teknik sorun sonrasında, marka itibarının zedelenmesini önlemek adına hayata geçirilen sosyal medya stratejileri, nitel araştırma yöntemlerinden betimleme yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın, havacılık sektöründe markaların olası krizlerin çözüm sürecine ışık tutacağı düşünülmektedir.Yayın İnsan kaynakları fonksiyonları ekseninde itibar yönetiminde dair bir değerlendirme: İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı örneği(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Arslan, Ahmet Hakan; Çiçek, MeltemTemelinde güven ve saygınlığın yer aldığı itibar, kamuoyunun gözünde işletmenin nasıl algılandığını ortya koyar. İşletmeler, nasıl ki kâr amaçlarını gerçekleştirmek için sahip oldukları kaynakları en verimli şekilde yönetme çabası gösteriyorsa aynı şekilde itibarı yönetmek için de benzer yaklaşımı sergilemek zorundadırlar. İtibarın etkisi, özellikle işletmelerin kriz dönemlerinde daha fazla hissedilmektedir. İşletmelerin itibar yönetiminde başarıya ulaşmalarının başlıca koşulu, tüm süreçlerini bu anlayışla tasarlamalarını zorunlu kılar. Bu bağlamda işletmelerin, operasyon, pazarlama, satış, satınalma, insan kaynakları, satış sonrası hizmetler gibi işletmeye ilişkin tüm iş ve süreçlerin itibara etkisi öngörülerek planlama yapılmalıdır. Bu çalışmada; İnsan Kaynakları Departmanında yürütülen faaliyetlerin ve İK fonksiyonlarının işletmelerin itibar yönetimindeki yeri üzerine bir inceleme yapılmıştır. İnsan, işletmenin en değerli varlığıdır. İnsanı başarılı kılacak her uygulama, iç dış paydaşlarda olumlu bir algı yaratır. İtibarlı bir işletme olma yolunda çalışanların potansiyellerinin kullanımı temel adımlar arasında yer almaktadır. İnsan Kaynakları fonksiyonlarının doğru uygulamalar ile hayata geçirilmesi önemlidir. İnsan Kaynakları uygulamaları sadece itibarın kazanılması aşamasında değil, oluşturulmasında, korunmasında, geliştirilmesi ve yönetilmesi aşamalarında da önemli bir role sahiptir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimleme yöntemi kullanılarak İtibar Yönetimi ve İnsan Kaynakları arasındaki ilişki ortaya konulmuştur. İnsan Kaynakları fonksiyonlarından; işe alma ve yerleştirme, motivasyon faktörleri ve kurum kültürü, örneklemde yer alan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı İnsan Kaynakları departmanındaki uygulamalar çerçevesinde değerlendirilmiştir.