Yazar "Aksu, Hilal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın 60-72 ay çocuklarında matematik öğrenme güçlüğü kontrol listesinin geliştirilmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Işık, Aybüke; Sinan, Betül; Güven, Büşra; Altuntaş, Edanur; Emekli, Esra; Ceylan, Gülnihal; Sinan, Hatice Kübra; Yılmaz, Havvanur; Aksu, Hilal; Erdem, Kübra; Tetik, Merve; Kapusuz, Mevhibe Şeyma; Karışan, Sultan; Kuzu, Sümeyra; Eryılmaz, Şeniz Naz; Demirkesen, Şeyma; Özkan, Şeymanur; Güneş,Yasemin; Çakır, Zehra BeyzaAmaç: Okul öncesi dönemde matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin sayısı oldukça fazla olmasına rağmen matematik öğrenme güçlüğünün tespitinde kullanılacak ölçme araçları oldukça sınırlıdır. Bu araştırma amacı erken çocukluk döneminde Matematik Güçlüğü Kontrol Listesi geliştirmek, geçerlilik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Yöntem: Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline girmektedir. Çalışma grubunu İstanbul ili Maltepe ve Ataşehir ilçeleri MEB’e bağlı 2 devlet anaokuluna devam eden 203 öğrenciden oluşmaktadır. Erken çocukluk dönemi matematik güçlüğü kontrol listesini oluşturmak amacıyla 67 madde oluşturulmuştur. Ölçme aracının kapsam geçerliğini sağlamak amacıyla uzman görüşü alınmıştır. Ayrıca yine kapsam geçerliği için Bracken Temel Kavram Ölçeği İfade Edici formu da uygulanmış ve bu iki ölçme aracı arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Ölçme aracının güvenirliği ise Kuder-Richardson 20 ile test edilmiştir. Ayrıca öğrencilere cinsiyet, doğum tarihi, okul adı, sınıfı, anne/baba doğum tarihi, ebeveynlerin eğitim düzeyi, ebeveynlerin çalışma durumunu içeren bilgiler Öğrenci Bilgi Formu ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizi, Sosyal Bilimler için İstatistik Programı (SPSS) kullanılarak yapılmıştır.