60-72 ay çocuklarında matematik öğrenme güçlüğü kontrol listesinin geliştirilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi dönemde matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin sayısı oldukça fazla olmasına rağmen matematik öğrenme güçlüğünün tespitinde kullanılacak ölçme araçları oldukça sınırlıdır. Bu araştırma amacı erken çocukluk döneminde Matematik Güçlüğü Kontrol Listesi geliştirmek, geçerlilik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Yöntem: Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline girmektedir. Çalışma grubunu İstanbul ili Maltepe ve Ataşehir ilçeleri MEB’e bağlı 2 devlet anaokuluna devam eden 203 öğrenciden oluşmaktadır. Erken çocukluk dönemi matematik güçlüğü kontrol listesini oluşturmak amacıyla 67 madde oluşturulmuştur. Ölçme aracının kapsam geçerliğini sağlamak amacıyla uzman görüşü alınmıştır. Ayrıca yine kapsam geçerliği için Bracken Temel Kavram Ölçeği İfade Edici formu da uygulanmış ve bu iki ölçme aracı arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Ölçme aracının güvenirliği ise Kuder-Richardson 20 ile test edilmiştir. Ayrıca öğrencilere cinsiyet, doğum tarihi, okul adı, sınıfı, anne/baba doğum tarihi, ebeveynlerin eğitim düzeyi, ebeveynlerin çalışma durumunu içeren bilgiler Öğrenci Bilgi Formu ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizi, Sosyal Bilimler için İstatistik Programı (SPSS) kullanılarak yapılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Matematik, Matematik öğrenme güçlüğü, Öğrenme güçlüğü, Okul öncesi, Okul öncesi matematik
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Işık, A., Sinan, B., Güven, B., Altuntaş, E., Emekli, E., Ceylan, G., Sinan, H. K., Yılmaz, H., Aksu, H., Erdem, K., Tetik, M., Kapusuz, M. Ş., Karışan, S., Kuzu, S., Eryılmaz, Ş. N., Demirkesen, Ş., Özkan, Ş., Güneş, Y. ve Çakır, Z. B. (2019). 60-72 ay çocuklarında matematik öğrenme güçlüğü kontrol listesinin geliştirilmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.