Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin COVID-19’a Yönelik Algı ve Tutumlarının Belirlenmesi

dc.contributor.authorEkici, Emine
dc.contributor.authorDemirdağ, Hatice
dc.contributor.authorAydın, Bahise
dc.contributor.authorPekcan, Nuriye
dc.contributor.authorAkgün, Meftun
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:34Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:34Z
dc.date.issued2023en_US
dc.description.abstractSağlık profesyonelleri arasında COVID-19 önlemleriyle ilgili doğru bilgi ve uygun davranış, kendilerini korumalarının yanı sıra etkili hastalık kontrolü ve önlenmesi için gereklidir. Sağlıkla ilgili bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin halk sağlığı acil durumlarında farkındalık yaratmada rolü vardır. Bu nedenle çalışmamızda Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin COVID-19 salgınına yönelik algı ve tutumlarının belirlenmesi, algı ve tutumlarını etkileyen sosyodemografik değişkenlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklem büyüklüğü evreni bilinen örnekleme formülü ile hesaplanmış olup, en az 315 kişiye ulaşılması hedeflenmiş, 317 kişiye ulaşılmıştır. Veriler 18.10.2021-18.01.2022 tarihleri arasında çevrimiçi anket yöntemiyle, Tanıtıcı Özellikler Formu ve COVID-19 Salgınına Yönelik Algı ve Tutumları Değerlendirme Ölçeği ile toplanmıştır. Tanımlayıcı analizlerde sayı ve yüzde, değişkenlerin karşılaştırılmasında Bağımsız Örneklem t Testi, One Way ANOVA kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık seviyesi p<0.05 olarak belirlenmiştir. COVID- 19 Salgınına Yönelik Algı ve Tutumları Değerlendirme Ölçeği alt ölçeklerine ait puan ortalamaları incelendiğinde hastalık algısı madde puan ortalaması 3.92±0.50, nedenler algısı madde puan ortalaması 2.7±0.54, kontrol algısı madde puan ortalaması 2.8±0.54, kaçınma davranışları madde puan ortalaması 2.9±0.72 olarak bulunmuştur. Kadınların kaçınma davranışı alt ölçeği madde puan ortalamaları, annesi lisansüstü eğitim düzeyinde olanların ve ailesinde COVID-19 geçiren birey olmayanların kontrol algısı alt ölçeği madde puan ortalamaları daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Sonuç olarak COVID-19 pandemisinin ikinci yılında yapılan çalışmada öğrencilerin COVID-19 salgınına yönelik algı ve tutumlarının ortalamanın üzerinde olduğu bulunmuştur. Ancak ailesinde COVID-19 geçirenlerin kontrol algısının daha düşük bulunması nedeniyle öğrencilere yönelik sürekli ve etkili bilgilendirme çalışmalarının yapılması önerilmektedir. Öğrencilerin salgınlara ilişkin bilgi, tutum ve uygulama seviyelerini yükseltmek için bulaşıcı hastalıklar ile ilgili derslerin müfredatlarına eklenmesi önerilir.en_US
dc.identifier.doi10.5961/higheredusci.1209592
dc.identifier.endpage234en_US
dc.identifier.issn2146-5959
dc.identifier.issn2146-5967
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage225en_US
dc.identifier.trdizinid1214618en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5961/higheredusci.1209592
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1214618
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9819
dc.identifier.volume13en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYükseköğretim ve Bilim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY09203
dc.titleSağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin COVID-19’a Yönelik Algı ve Tutumlarının Belirlenmesien_US
dc.typeOther
dspace.entity.typePublication

Dosyalar