Communication campaigns of international compaies: struggle for markets on the example of oil and gas corporations

dc.contributor.authorAndreev, Andrei
dc.contributor.editorGörkem, Şenay Yavuz
dc.contributor.editorKireçci, Ayşe Nil
dc.contributor.editorTosuner, Aslı
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:46Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:46Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractMultinational energy companies are often mentioned in association with politics and corruption investigations in publications. ln this study, a content analysis of Russian media was conducted, by taking communication campaigns of Gazprom and Rosneft in the struggle for the export market for Russian gas as a starting material. The goal was to identity the Factors that increase the statistical probability of the media image of the fue| and energy companies as corrupt or affiliated with a political agenda. In Multinational energy companies are often mentioned in association with politics and corruption investigations in publications. ln this study, a content analysis of Russian media was conducted by taking communication campaigns of Gazprom and Rosneft in the struggle for the export market for Russian gas as a starting material. The goal was to identity the Factors that increase the statistical probability of the media image of the fue| and energy companies as corrupt or affiliated with a political agenda...en_US
dc.description.abstractYayınlarda uluslararası enerji firmalarının ismi çoğu zaman politika ve yolsuzluk soruşturmaları ile birlikte anılmaktadır. Bu çalışmada, Gazprom ve Rosneft firmalarının Rus benzin ihracat pazarı için mücadelesini konu alan iletişim kampanyası vakaları bir başlangıç olarak ele alıp Rus medyası üzerine bir içerik analizi yapılmıştır. Yakıt ve enerji firmalarının politik gündeme bağlı olan ve yozlaşmış medya imajlarını artıran faktörlerin istatistiksel olasılıklarını belirlemek bu çalışmanın temel hedefini oIuşturmaktadır. Bu çalışmada, uluslararası firmaların iletişim kampanyalarını nasıl yürüttükleri yakıt ve enerji sektör örneği üzerinden açıklanmaya çalışılmaktadır. Bunun için örneklem üzerinde birtakım analizler yürütülmüş, veri analiz edilip kart modeline göre dağıtılmıştır...en_US
dc.identifier.citationAndreev, A. (2017). Communication campaigns of international compaies: struggle for markets on the example of oil and gas corporations. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (48-49 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.identifier.isbn978-975- 6750-88- 8
dc.identifier.startpage48en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6051
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 Faculty of Communication International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06962
dc.subjectCrisis communicationen_US
dc.subjectNegotiation skillsen_US
dc.subjectProblem soIvingen_US
dc.subjectIntegrated communicationsen_US
dc.subjectKriz iletişimien_US
dc.subjectMüzakere becerileren_US
dc.subjectProblem çözmeen_US
dc.subjectEntegre iletişimen_US
dc.titleCommunication campaigns of international compaies: struggle for markets on the example of oil and gas corporationsen_US
dc.title.alternativeUluslararası firmaların iletişim kampanyaları: yağ ve gaz firmalarının pazar mücadelesi örneğien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar