Müzakere ve arabuluculuk eğitiminin ergenlerin kişiler arası problem çözme yaklaşımlarına ve öfkelerine etkisinin incelenmesi

dc.authorid0000-0003-4215-9290en_US
dc.contributor.authorSezen, Bekir
dc.contributor.authorBedel, Ahmet
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:34Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:34Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, müzakere ve arabuluculuk eğitiminin ergenlerin kişiler arası problem çözme yaklaşımlarına ve öfkelerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış olup, deneme grubunda 14, kontrol grubunda 14 denek yer almıştır. Veri toplama aracı olarak Kişiler Arası Problem Çözme Envanteri, Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarz Ölçeği kullanılmıştır. Deneme grubuna 30 ders saatini kapsayan, 15 etkinlikten oluşan eğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubu ile herhangi bir uygulama yapılmamıştır. Deneklerin ön test son test puan farklarının anlamlılığı Mann Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, müzakere ve arabuluculuk eğitiminin, deneme grubunda yer alan öğrencilerin yapıcı problem çözme, ısrarcı-sebatkâr yaklaşım ve öfke kontrolünün artmasında anlamlı düzeyde etkisinin olduğunu göstermiştir. Buna karşın, sürekli öfke puanlarında anlamlı düzeyde etkisinin olmadığı gözlenmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak yorumlarda bulunulup, uygulamaya ve araştırmaya yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.identifier.citationSezen, B. ve Bedel, A. (2015). Müzakere ve arabuluculuk eğitiminin ergenlerin kişiler arası problem çözme yaklaşımlarına ve öfkelerine etkisinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. 40(182), s. 63-75.en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issue182en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.urihttp://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/4816
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1185
dc.identifier.volume40en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTürk Eğitim Derneğien_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilim Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.15390/EB.2015.4816en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00718
dc.subjectMüzakereen_US
dc.subjectArabuluculuk eğitimien_US
dc.subjectKişiler arası problem çözmeen_US
dc.subjectÖfkeen_US
dc.titleMüzakere ve arabuluculuk eğitiminin ergenlerin kişiler arası problem çözme yaklaşımlarına ve öfkelerine etkisinin incelenmesien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar