Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere fen konularının öğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile şematik düzenleyiciyle öğretim yönteminin karşılaştırılması

dc.authorid0000-0001-6663-3933en_US
dc.authorid0000-0002-6806-2449en_US
dc.contributor.authorÇıkılı Soylu, Derya
dc.contributor.authorDağseven Emecen, Deniz
dc.contributor.authorYıkmış, Ahmet
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:48Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:48Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Zihin Engelliler Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı; hafif derecede zihinsel yetersizliği olan öğrencilere Fen konularının (İskelet ve Solunum Sistemi) kazandırılmasında ve kalıcılığında doğrudan öğretim yöntemi ile şematik düzenleyici ile hazırlanan öğretim programlarının etkililiğinin belirlenmesidir. Araştırma deneklerini, 2015-2016 öğretim yılında ‘Şeyh Şamil Ortaokulu’ özel eğitim sınıfında yer alan öğrenciler arasından belirlenen bir kız, bir erkek öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden, uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Her iki denek; İskelet Sistemi ve Solunum Sistemi konularının doğrudan ve şematik düzenleyiciler ile hazırlanan öğretim planının öğretimi ve sunumu sonunda, iskelet ve solunum sistemi konularını kazanmışlardır. Aynı zamanda her iki denek için; İskelet Sistemi ve Solunum Sistemi konularının öğretiminde şematik düzenleyiciler ile doğrudan öğretim yönteminin etkililik açısından farklılaşmadığı izlenimi edinilmektedir. Doğrudan öğretim ve şematik düzenleyiciler ile yapılan öğretimden, 15 ve 25 gün sonra, öğrenilen İskelet ve Solunum Sistemi konularının kalıcılığını devam ettirmesi açısından farklılık göstermediği izlenimi edinilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe general aim of the research is to determine the effectiveness of the curriculum prepared with the direct method and schematic organizers in teaching science subjects (Skeletal and Respiratory System) to the students with intellectual disabilities. Research subjects are one girl and one boy, who are students in special education classroom of Şeyh Şamil Secondary School in 2015-2016 academic year. Interchangeably adaptive applications model, which is one of the single subject experimental designs, is used in the research. Both subjects have learned skeletal and respiratory topics at the end of the prepared teaching plans designed to teach skeletal system and respiratory system with direct and schematic teaching. Also for both subjects, it is thought that schematic and direct teaching methods did not differ significantly in terms of the effectiveness on teaching skeletal and respiratory system topics. After 15 and 25 days, it is thought schematic and direct teaching methods did not differ significantly in terms of long lasting on teaching skeletal and respiratory system topics.en_US
dc.identifier.citationÇıkılı Soylu, D., Dağseven Emecen, D. ve Yıkmış, A. (2019). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere fen konularının öğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile şematik düzenleyiciyle öğretim yönteminin karşılaştırılması / Comparison of direct teaching method and graphic organizers method on teaching science to children with intellectual disability. 9(18), s. 1-25.en_US
dc.identifier.endpage25en_US
dc.identifier.issn2687-6574
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttp://www.kalemacademy.com/anasayfa/?UserKey=6NA26EKU2U6LBHUE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1215
dc.identifier.volume9en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKalem Academyen_US
dc.relation.ispartofKalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.23863/kalem.2019.118en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02103
dc.subjectDoğrudan öğretim yöntemien_US
dc.subjectŞematik düzenleyicileren_US
dc.subjectFen öğretimien_US
dc.subjectZihinsel yetersizliği olan çocuklaren_US
dc.subjectÖğretim planıen_US
dc.subjectDirect teaching methoden_US
dc.subjectGraphic organizersen_US
dc.subjectScience teachingen_US
dc.subjectChildren with intellectual disabilitiesen_US
dc.subjectTeaching planen_US
dc.titleZihinsel yetersizliği olan öğrencilere fen konularının öğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile şematik düzenleyiciyle öğretim yönteminin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of direct teaching method and graphic organizers method on teaching science to children with intellectual disabilityen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar