Bir Sergiden Tablolar'ın müziksel ve çalgısal temsili
Küçük Resim Yok
Tarih
2011
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İstanbul Teknik Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Modest Mussorgsky’nin 1874 yılında yazmış olduğu Bir Sergiden Tablolar (Kartinki s vistavki - Pictures at an Exhibition) başlıklı piyano eseri, bestecinin arkadaşı Victor Hartman (1834– 1873) anısına düzenlenen, O’nun resimleri, suluboyaları ve mimari tasarımlarının sergilendiği sergiyi işaret eder. Sergi, bir sanat eleştirmeni olan ortak arkadaşları Vladimir Stasov tarafından St. Petersburg’da düzenlenmiştir. Mussorgsky, bu piyano süitinde Hartman’ın 10 adet eserini yorumlamaktadır. Buna ilaveten besteci, bir tablodan diğerine geçişteki ruh halinin değişimini yansıtmak için aralara beş adet ‘Gezinti (promenade)’ bölümü serpiştirmiştir. Gezinti’lerin tamamı ilk Gezinti teması üzerine kurulmuştur. Bu tema aynı zamanda, ‘Ölü ile Ölü dilinde (With the Dead in a Dead Language)’ ve finaldeki ‘Kiev’in Büyük Kapısı (The Great Gate of Kiev)’ bölümlerinde de ortaya çıkmaktadır...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Bir Sergiden Tablolar, Müziksel temsil, Çalgısal temsil
Kaynak
Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
1
Sayı
2
Künye
Aydınoğlu, O. (2011). Bir Sergiden Tablolar'ın müziksel ve çalgısal temsili. Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi. Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi. 1(2), s. 307-315.