Bir Sergiden Tablolar'ın müziksel ve çalgısal temsili

Küçük Resim Yok

Tarih

2011

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İstanbul Teknik Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Modest Mussorgsky’nin 1874 yılında yazmış olduğu Bir Sergiden Tablolar (Kartinki s vistavki - Pictures at an Exhibition) başlıklı piyano eseri, bestecinin arkadaşı Victor Hartman (1834– 1873) anısına düzenlenen, O’nun resimleri, suluboyaları ve mimari tasarımlarının sergilendiği sergiyi işaret eder. Sergi, bir sanat eleştirmeni olan ortak arkadaşları Vladimir Stasov tarafından St. Petersburg’da düzenlenmiştir. Mussorgsky, bu piyano süitinde Hartman’ın 10 adet eserini yorumlamaktadır. Buna ilaveten besteci, bir tablodan diğerine geçişteki ruh halinin değişimini yansıtmak için aralara beş adet ‘Gezinti (promenade)’ bölümü serpiştirmiştir. Gezinti’lerin tamamı ilk Gezinti teması üzerine kurulmuştur. Bu tema aynı zamanda, ‘Ölü ile Ölü dilinde (With the Dead in a Dead Language)’ ve finaldeki ‘Kiev’in Büyük Kapısı (The Great Gate of Kiev)’ bölümlerinde de ortaya çıkmaktadır...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Bir Sergiden Tablolar, Müziksel temsil, Çalgısal temsil

Kaynak

Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

1

Sayı

2

Künye

Aydınoğlu, O. (2011). Bir Sergiden Tablolar'ın müziksel ve çalgısal temsili. Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi. Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi. 1(2), s. 307-315.